Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

waar kopen jullie paardenvoer? Forumh11
" "
" " waar kopen jullie paardenvoer? Image003
" " waar kopen jullie paardenvoer? Logoharmwending

+6
Jeanette
Linda
Petra
vera
joke
lies
10 plaatsers

    waar kopen jullie paardenvoer?

    avatar
    lies


    Aantal berichten : 1132
    Woonplaats : Meppen - Apeldorn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van lies di 30 sep 2008, 13:30

    Momenteel haal ik Subli bij de Welkoop in Klazienaveen.
    Daar haal ik sportbrok en basisbrok, en afentoe muesli.
    Nu ben ik ook al bij de Raffeissen geweest, maar daar vindt ik het voer erg duur.

    Waar halen jullie paardenvoer? En waarom/hoe wat en waar?!

    Alvast bedankt!
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van joke wo 01 okt 2008, 09:41

    Wij hebben geen echt vaste adressen. Door de bank genomen bij de plaatselijke leverancier, als Ruud daar komt dan laat de verkoper hem ook zien wat in de aanbieding is. Ook bij de Welkoop maar we gaan echt niet elke keer ervoor naar NL.
    Nu hebben we weer een vracht vlasvezel besteld in NL, daar geldt een minimale afname voor anders is het niet rendabel voor de leverancier en dan bestellen we ook div. andere artikelen dus ook voor de hond, kattenbakkorrels voor de katten en ook verschillende soorten paardenvoer, dan hebben we alles in één keer binnen en hoeven er niet de deur voor uit. Als je een beetje rondkijkt dan zul je merken dat het niet veel voor elkaar onderdoet en dan koop ik het toch liever bij de plaatselijke leverancier, bouw je ook een soort krediet bij op vind ik.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van vera wo 01 okt 2008, 10:24

    Wij voeren nauwelijks hardvoer bij, alleen Dien krijgt als extraatje in de winter per dag een schp muesli. Dat is dus maar heel weinig. Peen halen we hier vlakbij in Gehlenberg. In Nederland voerden we in de winter geen peen, maar voederbieten - kunnen ze zo lekker aan knagen. Dit jaar willen we proberen hier ook een paar ton bieten te krijgen. Hooi en stro kopen we bij onze buurman.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra wo 01 okt 2008, 11:48

    Hoe duur is Subli dan Lies?
    Wij hebben juist het idee dat het eigen merk voer van de Raiffeisen het goedkoopst is.
    Kost 14.50 per 50 kg.
    Derby, wat ze ook verkopen is inderdaad hartstikke duur. Dat is een van de topmerken hier in Duitsland.
    avatar
    lies


    Aantal berichten : 1132
    Woonplaats : Meppen - Apeldorn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van lies vr 03 okt 2008, 07:51

    Subli kost geloof ik 9 euro nog wat voor basisbrok, en 11 euro zoveel voor prestatie, en volgens mij is dat dan 20 of 25 kg. Dat moet ik ff nakijken.
    Eigen voer van de raffeissen heb ik niet gezien. Maar misschien ook niet goed gekeken.
    Derby is daar idd hartstikke duur.

    Ik zal de volgende keer eens even goed kijken.
    We zijn bij de raffeissen in Sogel geweest. Haal jij het ook daar Petra?
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Linda vr 03 okt 2008, 15:48

    Wat zijn voederbieten vera zijn dat suikerbieten ? .....ik heb het al opgezocht op bokt. Klinkt goed eigenlijk en er zit zo te lezen weinig energie in dus paarden worden daar niet heter van dan ? En hoeveel moet je daar van voeren of kopen in eens. Zijn er nog risico's aan verbonden ? Niet zoals met suikerbieten las ik al. Waar koop je die ? En hoe lang kunnen ze liggen ? En vind ieder paard dat lekker ?
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra vr 03 okt 2008, 17:50

    Zou ik ook wel graag willen weten over de voederbieten.
    Ik weet dat het suikerbieten zijn, maar zou ze ook wel aan de paarden willen voeren.
    Zijn ze mooi een poosje aan het kauwen.

    Lies. Nee je kunt de biks gewoon bij "onze" raiffeisen kopen in Klein Berßen. Dat is de Genossenschaft.
    Tegenover de Bank. Daar het straatje in. Zie je een verhoging daar is de ingang naar het voer.
    Als je het niet vinden kunt wil ik je wel helpen hoor!
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van vera vr 03 okt 2008, 18:07

    Hoi petra,
    Nee voederbieten zijn geen suikerbieten - die zijn niet geweldig als bijvoeding. Voederbieten bevatten veel makkelijk te verteren koolhydraten. Het enige waar je voor op moet passen is dat je er niet teveel van gaat voeren omdat de voedingsstoffen als glycoceen wordt opgeslagen in de spieren en dat kan tot maandagsziekte leiden. Wij voederen 2 kleine of 1 grote biet per Fjord per dag en hebben nog nooit problemen ermee gehad. We voeren het liever als wortels - gewoon omdat het gezond en daarbij goedkoop is. We zijn net aan het navragen bij onze buurman boeren of zij weten of we het in de buurt kunnen kopen. Hou je wel op de hoogte.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra za 04 okt 2008, 17:06

    Ohh das fijn Vera, Dank je wel,
    Het is voor mij heel makkelijk "even" naar Rastdorf te rijden, dus als je een adres hebt.........
    Kijk ik je lief aan of je voor mij ook wat wilt meebestellen. Kom ik dat afhalen als je dat goed vindt.

    Ik heb gehoord dat de paarden van wortels heel erg extra gaan plassen. Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten aangezien ik al van die "zeikerds" heb. Smile Dus die wil ik liever dit winter niet voeren.
    Iets om op te knabbelen is echter super welkom.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van vera za 04 okt 2008, 18:49

    Zodra we uitgevonden hebben waar we ze kunnen krijgen laat ik het je weten. Heb je enig idee hoeveel je denkt nodig te hebben? Heb je vaker bieten gevoerd. Ter indicatie - wij gaven het onze paarden van november tot ca februari genoemde hoeveelheid en gebruikten dan ca 1.5 ton. Langer dan tot febr. moet je ze niet bewaren - daarna wordt het te warm en worden ze snel slecht. Je moet ze trouwens vorstvrij op kunnen slaan. Wij hadden ze altijd op stal liggen met veel stro ertussen en dekens ervover als het ging vriezen.
    Jeanette
    Jeanette


    Aantal berichten : 4475
    Woonplaats : Rindern bei Kleve

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Jeanette zo 05 okt 2008, 10:03

    mijn oudje wordt alleen bij gevoerd in de winter , of als het in de zomer te warm /droog is en daardoor het gras
    niet echt groeit.
    dan voer ik ongeveer een kilo per dag bij , een beetje op gevoel .

    meestal heb ik de haver en een mueslie van havens die ik hier in duitsland bij het ''grüne warenhaus''
    koop.
    bix , voer ik helemaal niet.
    dan krijgt hij een appeltje [vers van de bomen] erbij, en een scheutje zonnen bloem olie .

    verder niets , na ja onbeperkt hooi dan .
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra zo 05 okt 2008, 17:37

    Pfff wat ik nodig heb.... geen idee eigenlijk.
    Heb de mijne dit nog nooit gevoerd. Maar ze zijn aardige allesvreters.

    Het lijkt me ook wel een goede kauwbezigheid...iets wat niet zomaar hapslukweg is.

    Ditano, de mijne staan eigenlijk nu al zonder gras. Ons weiland is aardig kaalgevreten.
    En met dit weer ondergelopen met water en dus niet begaanbaar.
    Ze staan dan in de paddock.

    Muesli heb ik ook al eens geprobeerd. Maar Ardino loopt ook daarvan aardig terug.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Linda zo 05 okt 2008, 20:29

    Bij mij staan ze ook zonder gras. Het gras is op en groeit nauwelijks en met dit weer lopen ze alles stuk ook anders. Ze staan bij mij nu op kuil tot de drie ballen op zijn en de friesjes krijgen meusli en sportbrok of gewone biks bij meegenomen door de eigenaresse. Maar ik wil daar toch een beetje van af eerlijk gezegd en zoek liever iets wat ze wel dik houdt in de winter maar waar weinig energie in zit. Voederbieten klinkt goed de opslag wat lastiger maar dan moeten we er een muurtje van hooi omheen bouwen denk ik.

    Blijven de paarden daar echt gevuld van of scheelt het iig dan voor de winter ? Dus Romeo krijgt en maximaal 1, de pony ook, de friesen en Hummer kunnen er rustig twee eten denk ik dan.....

    En dan nog een vraagje eigenlijk. Kuil is eiwitrijker en voedzamer dan hooi. Dus van kuil hebben ze officieel minder nodig dan van hooi. Kuil moet je voeren in gepaste portie en hooi kunnen ze de hele dag door eten. Zo is het me verteld dan. Bij mij eten ze de hele dag kuil en nemen zelf te tussenpozes als ze blijkbaar vol zitten. Maar gooi ik er 1 kruigwagen per paard in dan is die op. Gooi ik er twee per paard in dan is die ook op. Drie per paard redden ze net niet maar feitelijk hoe meer ik geef hoe meer ze eten en mesten dan ook gewoon het dubbele. Ook meer dan dat ze de hele dag gras zouden eten. Geef ik ze dan niet gewoon teveel ? Is het erg dat als ze p/p een volle aangestampte kruiwagen kuil op hebben dat ze snachts niets te eten hebben of iig een paar uur niet ? Moeten ze echt dag en nacht 24 uur kunnen kauwen op iets ?

    Ik kijk hierbij naar het verleden in de manege. Die paarden zijn echt niet mager eerder te dik. Krijgen twee kilo krachtvoer per dag en misschien 1 kruiwagen hooi per dag alles verdeeld over twee keer. Waarom voer ik dan van die enorme bergen kuil ?

    Nou ja, Vera komt vast binnenkort wel eens kijken en ik hoop dan dat je me echt zonder te sparen je eerlijke aanmerkingen of kritiek geeft. Ik word daar nooit boos om maar heb juist liever dat zoveel mogelijk mensen dat doen juist want ik leer liever zoveel mogelijk van mensen die wel veel ervaring hebben. Al zeg je jeetje wat ziet die Hummer er mager en beroerd uit. Dan weet ik tenminste dat ik iets fout doe of dat hij iets mankeert en kan dat tenminste veranderen. Nu geloof ik niet dat hij mager is haha tenminste ik zie geen ribben en kan ze ook nog moeiljk voelen ook maar wie weet zie ik iets over het hoofd. Zoals de wormeninfectie vorige jaar....die afgedaan werd met grasbuik door de verzorgers....en toch ribben zien....
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra ma 06 okt 2008, 16:35

    Linda, ik heb ondertussen ook gemerkt dat de mijne liever kuil eten dan hooi, vinden ze gewoon lekkerder.
    Ik gaf net zoveel als dat we ze hooi voerden omdat de mijne nu eenmaal niet zo dik zijn en het wel kunnen hebben.

    Nu krijgen ze weer hooi.

    Wat ik begrepen heb kunnen paarden zich warm eten... dus als het koud is eten ze hooi daarmee houden ze zich warm. Of dat nu de hele dag moet kunnen..... heb geen flauw idee.
    Kijkt ook maar eens naar de experts???
    scratch
    De mijne krijgen 's morgens wat op de paddock. 's middags ook nog een portietje en dan als ze op stal staan hun nacht portie.
    Tussentijds hebben ze dus wel een uurtje of wat dat ze niks te eten hebben... naja niet eten, want meestal ligt er nog wel wat, maar zijn ze kieskeurig.
    avatar
    Gast
    Gast


    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Gast vr 05 dec 2008, 18:39

    beetje late reactie ,maar wij halen altijd subli bij de welkoop,maar ja,makkelijk is dan ook wel,dat mijn vriend in nederland werkt en erlangs rijdt,dus elke week kan halen.. Smile

    en hier krijgen de paarden gemiddels 2 tot 3 kilo sportbrok per dag...de oude zelfs 6 kilo op een dag...

    er gaat hier flink krachtvoer doorheen in een maand..

    voederbieten en penen,bietenpulp,zijn 99% water,leuk om bezig te zijn,maar heeft geen enkele voedingswaarde,daarom gaan ze dus ook meer piesen,dat water moet er ook weer uit Wink
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra za 06 dec 2008, 17:52

    Weet iemand zo wat een zak Subli basisbrok kost?
    (zou zo graag nog even willen vergelijken met het voer van de Raiffeisen).
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Liesbeth za 06 dec 2008, 19:24

    Sorry, keine Ahnung Wink Ik heb Duncan ooit eens een paar maanden Subli gegeven, maar daar viel hij erg van af en kwam ook niet goed in en door z'n wintervacht, troep dus.

    Ik geef hier biks van onze plaatselijke molen, zak van 50 kilo (Arbo-technisch niet verantwoord) voor € 16,- en bevalt goed. Ik geef ook bietenpulp bij en een mengsel van haver/maïs van een boer om ze goed vol te houden in de winter.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Linda za 06 dec 2008, 23:41

    Nou ik heb nu voer van Lavor meen ik. Brokken, muesli en luceren zonder haver etc. Ze krigen allemaal smorgens hooi en een bak brokken met muesli en een scheutje olie en romeo glucosamine en allemaal wat wortels. Romeo en Amigo krijgen minder en de anderen wat meer. Ik geef ze dus wel wat minder hooi en dan zijn ze er wat zuiniger op. Anders smeren ze het echt helemaal uit en eten het verder ook niet op. Savonds krijgen ze weer hooi en wat wortels, geen krachtvoer. Meer hooi dan smorgens. Ben nog een beetje aan het uitzoeken wat teveel en wat te weinig is. Slanker worden ze niet iig.
    Hiervoor had ik pavo. Pavo is in vlagtwedde goedkoper dan de Derby van de raiffaisen, dat weet ik wel. Hier in het dorp hebben we Möhlenkamp oftewel Hümmlinger kraftfutter.....
    Of die goedkoper is weet ik niet en of er rotzooi door zit ook geen idee. Het zijn verschillen van een euro per zak als je in het klein inkoopt en dan maar liever iets goeds en zekers voor die euro meer. Mais kan ik dan ook zo halen maar heb ik nog niet gedaan.

    derby muesli kostte hier bij de raifaissen 14,95 per zak, basisbrok 8,95.
    avatar
    lies


    Aantal berichten : 1132
    Woonplaats : Meppen - Apeldorn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van lies zo 07 dec 2008, 19:51

    kaotictjinta schreef:Weet iemand zo wat een zak Subli basisbrok kost?
    (zou zo graag nog even willen vergelijken met het voer van de Raiffeisen).

    volgens mij 12,95 euro en muesli 13,95 euro en 14,95 euro.
    Ik heb nu Hippostar sportbrok en muesli, die kosten 10,00 euro per zak ( 25 kg).

    De fouragehandelaar in Wijster, daar kan je voor 7 a 8 euro paardenvoer krijgen, ook muesli.
    Komt het ook brengen, hoe voordelig dat is weet ik niet.
    Je betaald vast niet zo heel veel meer als je veel afneemt, en hij brengt regelmatig in Duitsland.
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van gerda zo 07 dec 2008, 21:30

    Volgens mij ook iets van 11,95 bij de welkoop. maar kom er regelmatig dus kan wel eens kijken ook even wat er in zit in gewicht.

    Wij hebben daar ook zo'n gedoe mee gehad wat moet je nu voeren en hoeveel? Ik had namelijk op 1 kilo brok per dag (basis) een hyper paard in de wei. Kijk de paardjes hier rijden niet fanatiek, ik heb diverse recreatie houders eens gevraagd en daar word nauwelijks of niet bijgevoerd mits de paarden onbeperkt hooi krijgen.
    Wij voeren dus onbeperkt hooi. En dat gaat prima. 1 baal per paard per dag - 1,5 dag.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra ma 08 dec 2008, 07:34

    En jouw paardjes zien er perfect uit Ger.

    Maar als ik mijn groten op alleen maar hooi zet vallen ze per dag af. In de winter sowieso want meestal moet ik zelfs met brokken oppassen dat ze niet terug lopen.
    Koude kost energie dus moet ik meer voeren.

    Wij hebben nu het voer van de Raiffeisen. Kost 7,50 voor 25 kg.
    Was tot voorkort inderdaad grote zakken van 50 kg... (maar ook zoiets als de Arbo is hier doorgedrongen Very Happy).
    Bavalt gewoon goed eigenlijk. Op het bijgevoegde ingredienten lijstje staat niks ongewoons.
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van gerda ma 08 dec 2008, 10:37

    Zal inderdaad per paard en ras verschillen.
    Dat geloof ik best. En je ziet ook zelf wat het beste voor je paard is toch?

    Dat is dan helemaal niet duur dat voer want ik meen dat van de welkoop ook 25 kilo is.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van vera ma 08 dec 2008, 12:06

    Wij hebben met de Fjorden ook de ervaring dat ze als ze brok krijgen hyperactief worden als - en daarbij rot vervelend. wij voeren dus ook gewoon hooi en zoals ik eerder schreef voerbieten in de winter. Als het koud is inderdaad meer hooi. Eind van de winter en in het voorjaar als ze gaan verharen krijgen ze wel dagelijks een klein schepje Muesli (zonder haver) daar doe ik dan zonnebloemolie over.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Petra ma 08 dec 2008, 17:35

    Ja ik geloof dat daar ook het grote verschil in zit... het ras doet een bult.

    De voederbieten waren bij 3 van mijn knollies een succes. De oudjes aten het graag.
    De jonkies raakten het helemaal niet aan, ook niet in stukjes gesneden en ook niet per ongeluk tussen de brokken gemengd.
    En Mo die trekt er ook zijn neus voor op. Raar paard want boterhamworst lust ie wel.. Shocked
    Daarvan gaan we er dus nog wel wat van ophalen als ons dat lukt.
    De rest krijgt gewoon hun maiskuil.
    Inmiddels eten de paarden per dag ongeveer 6 balen hooi, meer krijgen ze gewoon niet weg gestouwd Very Happy .
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van gerda ma 08 dec 2008, 17:48

    hihihi das toch een baal per paard Shocked Inmiddels is mijn wei zo kaal dat de dames daar ook met gemak op zitten. Heb gelukkig net de schuur weer vol gekregen dus we kunnen weer ff

    Die voederbieten heb geen idee of ze dat eten hier.
    smartie2004
    smartie2004


    Aantal berichten : 180
    Woonplaats : Schleiden/Dreiborn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van smartie2004 ma 08 dec 2008, 22:04

    @Siggy waar haal jij het,dan weet ik ongeveer waar ik wezen moet als die boederij wel doorgaat Wink .
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Linda ma 08 dec 2008, 22:43

    Gerda, een baal per dag? Een kleintje of zo'n grote ? En je hebt nu twee paarden staan toch ?

    Ben blij dat mijn gezonde verstand en instinct nog steeds werkt haha.....romeo kreeg een weekje lang een flinke schep sportbrok wat nog van de friesen was. Hij veranderde in een draak. Dus nu krijgt hij een paar korreltjes biks zonder haver en een schep muesli zonder haver. En nog is hij actiever dan ervoor. Hij kan het dus niet hebben duidelijk. Amigo schijnt ook al wat pittiger te zijn maar daar gaat het nog. Hummer maakt niet uit daar hoeft niemand nog op te zitten en de friesen kunnen blijkbaar wel wat hebben. Ik minder bij romeo en wil voor hem eigenlijk iets anders verzinnen. Een schep mais is dat wat of krijgt hij daar ook energie van. Het gaat er om dat hij denkt dat hij wat krijgt net als de anderen anders breekt de hel los.
    Maar ik denk dat van de zomer bij voldoende gras en ik dus niet meer voer met krachtvoer dat ik evengoed een stel heel andere super rustige paarden krijg. Vooral romeo......Bij romeo vind ik hetniet erg trouwens, maar voor de kinderen is het minder die er op rijden, die hebben liever een rotsblok i.p.v. een bommetje.
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van gerda di 09 dec 2008, 07:29

    hihihi, Daar kan ik me iets bij voorstellen, ik heb ook liever een rotsblok.

    De baaltjes zijn klein. En ik zit op 1,5 soms twee. En Mel ziet er super uit.
    Toen we haar kregen was ze echt tonnetje rond. Stilstaan, onbeperkt hooi en twee kilo brok!!!!! Dat hebben we gauw veranderd. Ze explodeerde hier regelmatig in het kleine weitje wat we toen hadden.
    Dus gestopt met brok. Nu met regelmatige arbeid en onbeperkt hooi doet ze het prima. Ze ziet er super uit loopt lekker, dus ben tevreden. En ze eet wat ze nodig heeft. Dat doet ze op stal ook dan laat ze rustig liggen wat ze niet meer hoeft. Dat hoor je ook nog wel eens anders.
    Mys is echt veel te dik, die heeft helemaal geen brok nodig. Maar dat komt ook door het stil staan, en ik denk dat zij ook brok bij kreeg.

    Ik zou misschien voor een wortel gaan of een banaan dat vinden zo ook heerlijk. Heeft hij het idee dat hij ook wat krijgt.
    Tijdens het evrharen naar zomervacht geef ik lijnzaadolie en dat doe ik ook met een banaan of wortel.Mij lijkt mais ook geen probleem maar ben dan ook maar een leek. Weet wel dat Mel de maiskolven van de buurman heerlijk vond. Wink
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van marianne di 09 dec 2008, 07:39

    Ik neem altijd voer mee voor Lies. En dat is Hippostar. Alles kost 10 euro per 25 kg.
    Sportbrok en Musli en daar doen ze het prima op.
    En dan natuurlijk nog hooi en dat hebben we zondag in Emmen gehaald met de trailer.
    Hoeveel ze precies krijgen dat moet Lies maar neerzetten
    avatar
    lies


    Aantal berichten : 1132
    Woonplaats : Meppen - Apeldorn

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van lies di 09 dec 2008, 08:10

    Die van mij ( KWPN-ers) krijgen 1 kg sportbrok en 1 kg muesli op een dag.
    Als ik rij krijgt hij 1 kg extra, vaak doe ik dan 1/2 kg brok en een 1/2 kg muesli extra met vit E, of 1 kg slobber.

    Hooi krijgen ze ongeveer drie plakken op een dag.
    Ze lopen hier nog elke dag buiten.

    Ik voer ook nog winterpenen.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van vera di 09 dec 2008, 08:47

    Linda, ik denk dat je Romeo gerust kunt houden op hooi, eventueel aangevuld met peen en geen hardvoer of mais o.i.d. Als ik dat zo lees gedraagt hij zich als een echte Fjord.

    Gesponsorde inhoud


    waar kopen jullie paardenvoer? Empty Re: waar kopen jullie paardenvoer?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024, 22:29