Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Forumh11
" "
" " Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Image003
" " Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Logoharmwending

4 plaatsers

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Hanna wo 18 mei 2011, 14:02

    Pirate la Souleille
    Merensruin, geboren 2003
    v: Djibouti Fantilhou
    m: Hacienda Souleille (V- Polisson de Lafite)
    stokmaat ca. 147 cm

    Voorgeschiedenis:
    Wij hebben Pirate met 5 jaar als hengst gekocht. Hij is daarvoor in Frankrijk naar de hengstenkeuring geweest waar hij zich onder andere voor de wagen, onder het zadel, tijdens een cross en aan de longe heeft moeten laten zien. Hij is toen niet goedgekeurd omdat hij niet de gewenste borst en heupomvang toonde die ze graag zien bij hengsten.

    Karakter:
    Pirate is een coole ruin, zowel in voorkomen als in karakter. Hij is geschikt voor beginners als gevordenen. Voor beginners is hij erg makkelijk te rijden, mijn vriend heeft leren rijden op Pirate, hij is gevoelig aan de hulpen, heeft vlakke gangen en bij onzekerheid van de ruiter gaat hij stilstaan.
    Wat meer gevorderde ruiters zal hij aan het werk zetten. Maar hij zal nooit gemeen zijn door te bokken of te steigeren.

    Algemeen:
    Onze training is voornamelijk showgericht geweest, dus schriktrainingen, vreemde locaties, ed. Rijtechnisch hebben we ons voornamelijk gericht op rechtrichten, balans, verzameling/ruggebruik en verfijning van been/teugelhulpen. We hebben met hem aan de hand academisch gewerkt en onder het zadel klassiek. Ik heb met hem via het stamboek enkele dressuurwedstrijden gereden en daarmee heb ik 1 winstpunt (B) behaald. Dit kwam voornamelijk door mijn onervarenheid met wedstrijden. Hij leert erg snel, we hebben met hem een paar lessen oud-californisch western gedaan en hij pikt dat ook erg snel op.

    In juni 2010 hebben we aan een crossclinic meegedaan, waarin hij fanatiek meedeed. We gaan regelmatig met hem naar buiten en ook op vreemde locaties. Hij kan alleen naar buiten en is verkeersmak, al vind hij groot verkeer nog wel eng, hij rent niet weg maar verstijft en maakt evt een stapje of spongetje opzij.

    Hij heeft in Frankrijk voor de wagen gelopen. Wij hebben daar zelf nooit de mogelijkheden voor gehad. We hebben wel een keer onder leiding van een menner hem in het tuig gehesen (dus niet voor de wagen) en gekeken hoe hij op de hulpen reageerde en dat ging zeer goed (natuurlijk moet het nog wel verder bevestigd worden)

    Je kunt dus alle kanten met hem op!

    Opvoeding:
    Hij is erg goed opgevoegd; hij heeft respect voor de persoonlijke ruimte, loopt goed mee aan de hand, is braaf met poetsen en opzadelen (ik hoef hem niet eens vast te zetten) en je mag hem overal aanraken. Hij is nog nooit gemeen naar mensen toe geweest.

    Bijzonderheden:
    Trailermak (loopt er zonder problemen op en af)
    Hij is zomer 2010 bij de tandarts geweest, verder netjes geënt en bekapt. Hij is in mei 2011 voor algemene controle door een chyropracter behandeld.
    Pirate staat hier 24/7 buiten in een paddock paradice en toont geen tekenen van zomerexceem. Hij heeft bij ons nooit streken of gebreken laten zien. Hij gaat alleen naar een plek waar hij op zijn minst het hele jaar overdag buiten kan staan.

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. 182752_152145321510096_100001438868764_319713_3146736_n

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. 180807_152146011510027_100001438868764_319718_4975396_n

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. 5

    Crossclinic, ruiter is 1.70
    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. 62479_118961558161806_100001438868764_133480_3469839_n

    Ruiter is 1.80.
    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. 1267201915_resized

    Meer foto's

    Relatief hogere prijsklasse
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Linda do 19 mei 2011, 09:48

    Nou ja oneliners mogen hier wel dus ik doe het effe:

    OOOOwwww kwijl kwijl... Hyper Ja knikken
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van marianne do 19 mei 2011, 10:53

    Ik dacht dat je hem al verkocht had?
    Succes in ieder geval
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Linda do 19 mei 2011, 11:15

    Dat was Rocky Marianne, dit is Pirat....met die lange wapperende manen....Very Happy
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Hanna do 19 mei 2011, 11:59

    Rocky is inderdaad al verkocht.. Hij heeft het nu heel goed bij zijn nieuwe te huis (krijg ik nog regelmatig up-dates van) Ik ben echt blij dat ik hem die mogelijkheid heb gegeven. Want bij ons in de shows of als beistellpferd (omdat we te weinig tijd voor hem hadden) was hij echt niet gelukkig geworden. De nieuwe eigenaresse overweegt zelfs cutting met hem te doen omdat hij zich zo goed kan focussen.

    Pirate is echt een plaatje om te zien (als hij wat afgevallen is Razz ) en ik heb er ook erg veel moeite mee om hem weg te doen. Maar ik vind het zonde van zijn talenten om hem in de wei te hebben staan en lessen/trainingen zullen toch sneller op Muis of Spirit worden gereden omdat we daar echt een doel hebben.
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van marianne do 19 mei 2011, 12:38

    O sorry dan heb ik me vergist Embarassed
    Fijn dat het met Rocky zo goed gaat
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Lehn_Herr za 28 mei 2011, 17:40

    Tsja, opnieuw een ruin... Anders KLASSE!
    zoek wel Merensveulens... (mét papieren!)
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Hanna ma 30 mei 2011, 06:12

    @ Lehn_herr: Dan kun je het beste kijken op het stamboek-pagina. Daar staan meestal veel veulens te koop!

    http://merensstamboek.nl/index.php/verkooplijst

    Ik zie dat de lijst meevalt, de meeste veulens van 2010 zullen al wel verkocht zijn. Maar hier komen iig wel de nieuwe veulens van 2011 op te staan.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Lehn_Herr di 31 mei 2011, 19:31

    Hanna schreef:@ Lehn_herr: Dan kun je het beste kijken op het stamboek-pagina. Daar staan meestal veel veulens te koop!

    http://merensstamboek.nl/index.php/verkooplijst

    Ik zie dat de lijst meevalt, de meeste veulens van 2010 zullen al wel verkocht zijn. Maar hier komen iig wel de nieuwe veulens van 2011 op te staan.
    Ehh.. ja valt tegen, beetje weinig nog LOL
    Probleem is: ieder die een veulen wil stallen loopt aan tegen t feit dat die dan de eerste zou zijn (want de ander wacht ook af!) Als ik dát wil doorbreken moet je gewoon een eigen veulengroep beginnen.

    Daar komt bij: Ik wil wel wat met Merensen, in welke vorm nog niet exact maar die mini-friesjes mag ik wel!
    Enne Hanna, ik ben Erik LOL, Lehn-Herr komt van een duitse versie van Bokt: Das Gestüt Lehn sucht noch immer ein neuen Herr. En Leenheer past ook wel weer met hoe we 't doen: Een leen op erfenissen of zo..

    Greetz aus Lehn,
    waar 't Donnert und Blizt
    hoffentlich bringt 's auch wasser
    Erik
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Hanna wo 01 jun 2011, 06:41

    Hihi, als je wilt dat ik je voornaam kan onthouden (ben nogal slecht met namen) dan moet je toch je gebruikersnaam veranderen, want over een uur heb ik weer zoiets van... hoe heette hij ook al weer :+
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Hanna do 30 jun 2011, 12:10

    verkocht Smile
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Linda do 30 jun 2011, 14:03

    Feli !! Ik wens Pirat het aller aller beste toe...dat ze maar veel van hem mogen houden die mooie zwarte stoere knul.... Sad Ik hoop dat we nog eens iets van hem horen zo nu en dan.....

    Gesponsorde inhoud


    Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd. Empty Re: Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024, 13:36