Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Rocky te koop Forumh11
" "
" " Rocky te koop Image003
" " Rocky te koop Logoharmwending

5 plaatsers

    Rocky te koop

    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Rocky te koop

    Bericht van Hanna do 14 okt 2010, 18:18


    Merensruin 5 jaar

    Rocky is 5 jaar oud, heeft een schofthoogte van ca 152 en is klassiek/academisch bereden. Hij is met 3 ingereden, maar heeft het eerste jaar niet veel onder het zadel gedaan, wel academisch grondwerk. Daarna zijn we onder begeleiding van een klassieke instructrice rustig gaan lessen. Hij begint nu de hand op te zoeken en te verzamelen. Ik heb alles rustig aangedaan aangezien hij zowel mentaal als lichaamelijk een laatbloeiertje is. Hij kan aardig springen, ik heb een cross klinik met hem gevolgt en hij vond het erg leuk en blijft goed bij je. Hij heeft ook een goed uithoudingsvermogen, hij loopt zonder blikken of blozen een buitenrit van 3 uur.

    Hij heeft erg veel vertrouwen in de baas en doet alles voor een snoepje. Loopt zo de trailer in (voor wat lekkers) en ook weer rustig naar buiten. Hij is is best wel cool in het hoofd als hij de tijd heeft om aan enge dingen te wennen.

    Hij moet nog leren om alleen te zijn/naar buiten te gaan (zonder andere paarden) wij doen practisch alles met zijn tweeen (en dus ook met 2 paarden). We hebben het wel een beetje geoefend en het wordt ook steeds beter.

    Hij is lekker voorwaards, nieuwsgierig en een hoge will to please. Hij kan af en toe lekker koppig zijn en jou aan het werk zetten als je niet oplet. Maar hij is nooit gemeen. Wel heel duidelijk. Als het zadel niet goed ligt en hij dus pijn heeft laat hij dit gelijk merken.

    Hij is regelmatig op vreemd terrein geweest en is wel nieuwsgierig naar de nieuwe omgeving, maar wordt snel rustig. Dit is trouwens met veel zaken… als het goed is gaat hij op rust.

    Hij is afgelopen maand naar de Merenskeuring geweest en heeft een 1e premie en 1e plaats bij de ruinen gekregen. Hij heeft een actieve gang en is ook lekker soepel in het lichaam ondanks zijn stevige bouw.

    Hij is dit jaar bij de tandarts geweest, verder netjes geent en bekapt. Staat hier 24/7 buiten in een paddock paradice, hij heeft geen zomerexceem, heeft 1 winter dekens opgehad, maar heeft het me snel afgeleerd; Dekens waren in zijn opinie goed voor trekspelletjes… Hij wordt een echte teddybeer en kan zijn eigen warmte goed reguleren. Hij heeft een goede eetgrens (stopt wanneer hij voldoen heeft gehad) en op een volle weide krijgt hij alleen maar goed gevulde darmen…

    Hij heeft bij ons nooit streken of gebreken laten zien, al vind hij op stal staan erg saai. Hij gaat alleen naar een plek waar hij op zijn minst het hele jaar overdag buiten kan staan.

    Hij gaat weg omdat hij niet geschikt is voor shows. Hij wil heel graag, maar went te langzaam aan de extremen van de shows. Hij heeft meer tijd nodig en die kunnen wij hem niet geven; ik wil hem niet in iets dwingen waar hij zich niet goed bij voelt... Ik vind het zelf heel jammer; ik vind het een heerlijk paardje om te rijden, maar de tijd die we hebben gaan nu eerder in de paardjes die de shows wel kunnen lopen. En als grasmaaier is hij te goed... dan kan hij beter bij iemand terrecht die er lekker mee aan de slag kan.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Lehn_Herr do 14 okt 2010, 19:22

    Hallo Hanna,
    Lijkt mij een geweldig paard/pony. Wij - mijn vrouw en ik zijn al diverse Merens-keuringen afgeweest om met het ras bekend te raken en overwegen om daar 'wat' mee te gaan doen!

    Greetz,

    Erik
    Gestüt Lehn

    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna vr 15 okt 2010, 11:06

    Het is inderdaad een leuk en paardenras. Ze zijn heel veelzijdig inzetbaar. Er is mij ook meermaals gezegd dat ik R voor de kar moest zetten... maar ja, daar heb ik geen mogelijkheden voor.

    Hier trouwens nog wat foto's van mijn stoere knul:
    https://www.facebook.com/#!/album.php?aid=5391&id=100001438868764
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Lehn_Herr vr 15 okt 2010, 17:47

    Hanna schreef:
    Hier trouwens nog wat foto's van mijn stoere knul:
    https://www.facebook.com/#!/album.php?aid=5391&id=100001438868764

    Yes! Mooi paard Hanna! En ja, de veelzijdigheid van een Merens staat ons wel aan. 'T is natuurlijk wel een ruin, dus meer dan 'inzetten' voor dit of dat is er niet bij.
    Want misschien - zie eerdere berichtjes over fokken hier in deze draad - zou ik hier (de Merens) wel wat mee willen.

    Is idd een stoere knul!

    Greetz
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna zo 17 okt 2010, 09:11

    Zoals ik ook aan Martie had aangegeven zijn jullie van harte welkom eens langs te komen!
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna di 07 dec 2010, 10:38

    Rocky te koop 0064

    Rocky te koop 0067

    Rocky te koop 0068
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Lehn_Herr ma 13 dec 2010, 16:48

    Wauw, zoals ik al zei "Geweldige 'vent'!" Maar ehh.. hier zijn al de dames in de meerderheid, daar helpt een ruin zo weinig aan lol!
    nynke-fiffi
    nynke-fiffi


    Aantal berichten : 2

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van nynke-fiffi wo 26 jan 2011, 16:40

    hallo,
    wij zijn geďnteresseerd in uw 5-jarige ruin.
    wij zouden graag de prijs er van weten.
    zelf hebben wij een merens veulen van bijna 1 jaar
    en we zijn opzoek naar een mede paardje voor erbij te zetten.
    En u paardje sprak ons aan .
    groetjes Nynke Schepers
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van tina wo 26 jan 2011, 17:58

    voorstellings rondje zou niet gek zijn ,nieuwe Wink
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna do 27 jan 2011, 08:05

    Zoals het er nu uitziet is Rocky verkocht...
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van marianne do 27 jan 2011, 17:21

    Dat zou fijn zijn voor jullie
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van tina do 27 jan 2011, 18:11

    gefeliciteerd met de verkoop
    de keuring is zekers goed gegaan!
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna do 27 jan 2011, 20:14

    De keruing is op de dag van verkoop... dus weten we nog niet. Ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat.
    nynke-fiffi
    nynke-fiffi


    Aantal berichten : 2

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van nynke-fiffi vr 28 jan 2011, 07:40

    jammer,
    maar veel sucesse verder.
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

    Kleine update (nav reacties in pirates topic Wink )

    Hij heeft het nu heel goed bij zijn nieuwe te huis (krijg ik nog regelmatig up-dates van) Ik ben echt blij dat ik hem die mogelijkheid heb gegeven. Want bij ons in de shows of als beistellpferd (omdat we te weinig tijd voor hem hadden) was hij echt niet gelukkig geworden. De nieuwe eigenaresse overweegt zelfs cutting met hem te doen omdat hij zich zo goed kan focussen.

    Hij heeft zich zonder Pirate van onderdanig pupke naar dominante bitch ontwikkeld. Hij staat nu in een paddock paradice met enkele merries en ruinen en hij laat echt hengstengedrag zien naar de merries toe en de andere ruinen hebben niks te vertellen. Het verbaast me echt, want zo heb ik hem dus nooit gekend.

    Verder heb ik ook foto's gekregen, maar aangezien deze niet online stonden ga ik ze ook niet hier neerzetten (publiekelijk gedeelte he) Maar hij ziet er erg goed uit.

    Gesponsorde inhoud


    Rocky te koop Empty Re: Rocky te koop

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024, 17:14