Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

" "
" "
" "

CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.

Deel
    Hummer

Aantal berichten : 1227

CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.

Bericht van Hummer op ma 03 okt 2011, 10:32

Wat houdt dat in:

1.met je huidige niet HD satellietontvangers kun je dus geen duitse zenders meer ontvangen, wil je dat wel dan zul je een HD receiver aan moeten schaffen. (in ons geval 3 stuks we hebben er 1)

2. Indien je een oudere LNB hebt(geen HD) en/of een klein formaat schotel dan zou ik die vervangen voor een min. 60 cm schotel. HD is veel gevoeliger, nauwkeuriger en valt erg snelweg bij regen, dus een LNB "paraplu" (in ons geval kraag voor de hond) is geen overbodige luxe.

3.Als je geen HD abonnement hebt van Canal Digitaal (5 euro p mnd. extra) dan moet je een dubbele LNB op je schotel hebben om de gewone NL kanalen te kunnen blijven ontvangen) I lnb op Astra 1 en 1 LNB op Astra 3. Hiervoor kun je dus niet de oude Hotbird-Astra 1 LNB combi gebruiken omdat die gradenniet kloppen voor Astra 1 en 3 samen. Hiervoor moet je dan ook weer een schotelarm hebben waar je 2 LNB's op kunt zetten.....zucht.....
    Kijk je met meerdere TV's in huis dan zul je Quad HD LNB's aan moeten schaffen.

Kortom dat word weer flink in de buidel tasten....en een hoop gedoe.

Nu kun je op Ebay een set van 4 HD ontvangers kopen met schotel en quad lnb voor ca. 259,00 euro. Deze ontvangers hebben een CI module ingang waar je dus wel canal digitaal mee kunt ontvangen. Maar let op: buiten de smartcard moet je dan ook een of meerdere CI modules hebben die ca. 65 euro per stuk kosten. Dus in sommige gevallen kan het zijn dat de aanschaf van 1 of 2 HD recievers via canal digitaal voordeliger kan zijn.
    Iedereen zijn situatie is anders en dat moet je zelf even uitrekenen.
    Wij maken al jaren gebruik van CI modules dus die hebben we al en hebben daardoor wat meer vrijheid bij het kopen van receivers en andere dingen.

Het is een complex iets,voor vragen kun je me bereiken.... Of voor de regio noord duitsland kun je proberen contact op te nemen met Remi Luttik van Digihut , Bellingwolde.
    email: info@digihut.nl
    www.digihut.nl
    tel: 0031-597-530908
    fax: 0031-597-530727
    mobiel: 0031-621534442

Hij kan je daarin goed adviseren ook als je verder weg in duitsland woont.

Hier de link naar de set op ebay: http://www.ebay.de/itm/390325243017?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

Let op: er zijn quad en quattro LNB's, Je moet de quad hebben wil op verschillende recievers een andere zender kunnen kijken. (quattro werkt dus niet) (en er zijn ook voor 8 deelnemers (octo denk ik) Ook daar zijn twee verschillende van.

Met bovenstaande decoders kun je opnemen omdat ze een PVR uitgang hebben. Hierop kun je een externe harddisk aansluiten (500 GB ca. 45 euro) en kun je de opnames overal bekijken op andere receivers met PVR. Dit is prettiger dan recievers met ingebouwde harddisk want die zoemen nogal vaak en als de Harddisk kapot is is het lastiger te vervangen dan een externe.

Je kunt niet iedere willekeurige CI module gebruiken, het moet die van Canal Digitaal zijn en de nieuwste. DE oudere Aston modules werken praktischniet meer. En duitse ander modules werken ook niet. Het feit dat er een sleuf zit in een duitse reciever voor een smartcard betekent niet automatisch dat je smartcard er ook in werkt. Er zijn nml. verschillende systemen geprogrammeerd in verschillende smartcardlezer. Ik dacht dat degene met een premiere smartcardsleuf wel werkten maar vraag dat aan de verkoper want ik ben erniet zeker van. Mediamarkt in papenburg kan goed adviseren ( ook in het nederlands) maar omdat ik er zelf een beetje verstand van heb weet ik dat ze je al snel de wat duurdere alternatieven aanraden terwijl de goedkopere ook gewoon werkt. Het is ook afhankelijk van je persoonlijke eisen,ik wil gewoon tv kunnen kijkenen al die poespas voor beter beeld (wat ik amper merk) is voor mij een beetje overtrokken en vooral duur. Vooral als je dat allemaal koopt terwijlje bijv. geen HD tv hebt of gewoon nog opeen beeldbuistv kijkt,zoals onze buren bijvoorbeeld. Dan is alles eigenlijk overbodig in mijn opinie maar we moeten helaas wel mee anders zien we niks meer haha.....

Nou succes allemaal !! Thumbsup
    marianne

Aantal berichten : 1969

Re: CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.

Bericht van marianne op ma 03 okt 2011, 13:22

Gelukkig heb ik daar geen last van Very Happy
    luve_rozes

Aantal berichten : 2049

Re: CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.

Bericht van luve_rozes op ma 03 okt 2011, 15:30

Is Remi zijn laptop nu ook stuk, dat ie die van Jan gebruikt? Shocked
    marianne

Aantal berichten : 1969

Bericht van marianne op ma 03 okt 2011, 16:24

Wie is Remi :'confuus:
    Linda
    Administrator
    Administrator

Aantal berichten : 4304

Bericht van Linda op di 04 okt 2011, 14:15

Haha...nee dames, dat was ik Linda....nu vanaf mn net opgestarte eigen frisse nieuwe laptop.

Administrator

Bericht van Linda op ma 10 okt 2011, 08:11

Hmmmm........een lastig verhaal wordt het. Je kunt ook niet helemaal op HD gaan zitten want als je geen HD abonnement hebt kun je de NL zenders niet meer kijken.Wij moeten dus blijkbaar vier nieuwe decoders kopen, 1 nieuwe schotel (arm) en twee duo LNB's omdat we 2 schotels hebben hangen. Dan kunnen we alles kijken wat we nu ook kunnen kijken.
    Wel apart dat DE je de HD kwaliteit cadeau geeft als je eenmaal omgeschakeld bent en ze tot nu toe giga achter liepen en in NL moet je er 5 euro extra voor betalen per kaart. Kabeltv is hier het voordeligste maar die ligt hier niet en dan zouden we ook de NL zenders niet kunnen bekijken....Veel te moeilijk om over na te denken nu...maar we hebben nog tijd genoeg.

Bericht van luve_rozes op ma 10 okt 2011, 08:45

Ik moet hier manlief zo ver zien te krijgen de schotel te optimaliseren. Zomers gaat alles behoorlijk goed met de HD zenders, maar nu ligt alles eruit als het regent. Ook filmnet, maar die is ook HD. Schotel is groot genoed, LNB is van CD, samen met de HD receiver gekregen, signaal is goed, met mooi weer, maar nu....Kijken voor die 5e eigenlijk alleen maar 'gewoon'.
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op di 18 okt 2011, 20:59

Klopt, dat zegt mn vader ook iedere keer. Dat de HD ontvangst nog weer veel gevoeliger is. Hij heeft bij regen dus ook al snel geen beeld meer. Dat ligt niet aan de kwaliteit van je apparatuur maar aan de gevoeligheid van het uitgezonden signaal... Misschien dat een LNB paraplu uitkomst biedt....maar ik kan dat nog niet uittesten. Het werkt bij ons wel op de gewone satelliet. Op de schotel met paraplu hebben altijd beeld (tenzij er zwaar onweer op komst is maar dan is de onderbreking erg kort, minuutje of vijf) en op de andere schotel valt hij al snel stil met zwaardere regen. Gewone regen zoals vandaag is geen probleem bij beiden.
    Ik zet trouwens never nooit niet meer een schotel op een dak of erg hoog ergens, we moeten er vaak genoeg bij.

Bericht van luve_rozes op do 20 okt 2011, 07:26

Hij zit hier mooi bereikbaar, maar er zijn wel veel bomen in de omgeving, en hij krijgt de volle mep regen als de wind op die kant van het huis zit. Er is ooit bericht geweest van CD, dat er een storend signaal op de HD frequentie zat, maar of dat opgelost is? Het liefst knal ik voor die 5e de HD eraf. Zoals het nu is. Maar das niet helemaal eerlijk als de schotel niet uitgericht is.Bij ons is het niet alleen bij heftige regen, maar ook bij naderend slecht weer. Wel juist in het koude seizoen.Naderend slecht weer in de zomer geeft heel weinig problemen.Dan moet het onweer zijn.
    GamblersCup

Aantal berichten : 455

Bericht van GamblersCup op vr 21 okt 2011, 14:47

Mensen... abracadabra voor mij, helemaal nul komma niks verstand van dit soort zaken... Shocked

Ik heb "gewoon" mijn receiver uit Holland, die ik al een paar jaar gebruik, en een HD tv sinds gisteren... ik heb dus zenders via de satelliet uit NL. Moet ik wat veranderen? Als het kan antwoord in Jip-en-Janneke taal, want ik begrijp er geen *** van... Ziek
    luve_rozes

Bericht van luve_rozes op zo 23 okt 2011, 07:25

Je hebt een HD tv, maar waarschijnlijk geen HD ontvangst, dus ook geen HD beeld. Daarvoor heb je een duo LNB nodig (misschien heb je die wel, een dubbele kop in het hart van je schotel) en een andere receiver. Daarnaast een upgrade van je abonnement van Canal Digital, naar HD ontvangst.Dat kost je 5e per maand extra. Daar zijn iig verleden jaar aanbiedingen voor geweest, via Canal Digital, wat dan op je factuur adres in nederland is binnen gekomen. Je kunt je op hun website ook aanmelden, met je klant nummer, je pakket nalezen, en eventueel upgraden. Waarbij ik heel eerlijk zeg, maar dat is mijn mening, dat het net iets scherpere beeld, maar de wisselend slechte ontvangst, niet die 5e extra maandelijks waard zijn. Maar er zijn natuurlijk mensen die wel een enorme verbetering zien. Dat vind ik pas, als de HD kwaliteit gelijk loopt aan een Blue Ray film. En daar verliest HD van Canal Dgital het in mijn ogen van.
    GamblersCup

Bericht van GamblersCup op zo 23 okt 2011, 14:53

Maar als ik niks verander, blijf ik gewoon de NL zenders uit mijn pakket ontvangen toch? Beeldkwaliteit is gewoon goed wat ik nu heb, daar hoef ik geen verbetering in.
    luve_rozes

Bericht van luve_rozes op ma 24 okt 2011, 06:59

Zolang je receiver een door Canal Digital ondersteund type is, en een niet te oude, want dan stoppen ze er domweg op een gegeven moment mee te updaten, ben je vooralsnog vrij in de keuze van HD zenders of niet, maar, het schijnt dan dat je vanaf 30 april 2012, zoals Linda/Hummer meldt, geen Duitse zenders meer ontvangt.

De rest is omslachtig beantwoordt, aangezien CD alleenheerser is op deze markt, en in staat is om klanten vriendelijk te dwingen. Probeer dus wel je post van je factuur adres te ontvangen, of lees regelmatig de CD site.
    GamblersCup

Bericht van GamblersCup op ma 24 okt 2011, 14:00

Mijn broer meld zich direct als er post is Smile Duitse zenders kunnen me gestolen worden, ik kijk ze nooit. Vreselijk. Ben in de afgelopen 8 jaar behoorlijk geintegreerd, maar Duitse tv kijken, no way Very Happy
    luve_rozes

Bericht van luve_rozes op ma 24 okt 2011, 14:19

Ik kijk ze ook zelden. Kijk graag films, maar niet als de monden verkeerd bewegen. Surrealistisch beeld. Dan moet gezien mijn leeftijd, de TV harder (lees erg hard) want dan moet ik gaan luisteren, terwijl ik normaal het met liplezen kan aanvullen, want ik met horen mis.Ofzo. Iig, ik vind het knap vermoeiend. scratch
    GamblersCup

Bericht van GamblersCup op ma 24 okt 2011, 15:08

Films in het Duits geht einfach gar nicht ;-)
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op ma 24 okt 2011, 18:02

Hahaha...ik ben daar al helemaal aan gewend en kijk rustig veel films op duitse zenders. Eigenlijk omdat ze op duitsland de nieuwste films al op TV laten zien die in NL een half jaar of een jaar later pas komen. Ik vind de duitse zenders echt leuk, in NL keken we al naar die huisverbouwprogramma's of frauentausch. Mijn favo duitse zenders zijn Tele5 (of net5 weet ik niet meer) Prosieben, Dmax, Vox, Sat1 en nog een stuk of drie vier anderen. En die kijk ik trouwens alleen maar in bedomdat na 12 uur er niks meer op de NL zenders is.

Zo lang CD niks veranderd Sasja, blijf je je NL zenders houden. Ik vermoed alleen dat ergens in de toekomst we gedwongen gaan worden om op HD over te stappen. Als dat gebeurt moet je een nieuwe HD ontvanger kopen en moet je schotel even bijgedraaid worden. Hij staat nu op 19,2 graden Zuidoost (Astra 1) en hij moet dan tzt naar Astra 3, ik geloof 23,5 graden zuidoost. Maar dat is voor latere zorg. De duitse zenders worden straks alleen nog maar in HD uitgezonden en via de Astra 3 satelliet. Inderdaad, ouder ontvangers en ook oudere CI modules (waar je je kaartje in stopt) doen het soms opeens niet meer. Dat kun je via de fabrikant (via internet en gratis) de software updaten en is de kans groot dat hij het weer doet.

Dit is een CI module:

Dat metalen ding achter het kaartje dus. Als je die hebt met je kaartje ben je niet meer verplicht CD goedgekeurde ontvangers te kopen. Je kunt dan NL tv kijken (ook in NL) met iedere ontvanger waar een CI slot in zit. Dus van hele goedkope tot hele dure, van duitse tot turkse of libische ontvangers....

Bericht van luve_rozes op di 25 okt 2011, 07:16

Maar, als ik het goed heb, kost de module je een paar tientjes, maar als je het kaartje extra hebt, dus de module zonder goedkeurde receiver is nog niet alles,en alleen werkt hij niet, kost het kaartje je ook 1,50 extra, per maand, ex activering/behandelingskosten.
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op di 25 okt 2011, 20:06

De module kost 65 euro ongeveer. Deze is vrij nieuw, met de vorige twee heb ik ca.9 jaar gedaan en je kan ze na een tijdje 2e hands goedkoper kopen. Alle receivers dus ook de niet goedgekeurde werken met CD als er een moduleslot in zitDus ook de receiver van de duitse mediamarkt van 25 euro....als voorbeeld. Het ding is nu stuk haha..
    Het blijft een lastig rekensommetje omdat het voor iedereen anders is. Heb je 1 kaart en een vrij nieuwe HD ontvanger van CD dan moet je zo'n module nooit kopen. Gaat na een jaar je vrij dure ontvanger van CD digitaal kapot dan kun je weer een nieuwe kopen daar. Dan heb je nog geen module nodig. Maar als je een goede ontvanger elders koopt omdat de prijzenvan canaal digitaal nogal pittig zijn dan zou je het kunnen overwegen. Stel CD ontvanger kost 100 euro ander ontvager kost 35 euro plus module 65 euro dan heeft het dus geen zin. Heb je net als wij TV in de woonkamer, keuken en twee slaapkamers.....dan zou je dus 4 ontvangers moeten kopen a 400 euro. Wij kopen dan dus liever 3 goedkopere duitse van ca. 40 euro, eentje van ca. 89 euro en twee modules hebben we al in huis voor de komende jaren. Dan is het dus gunstiger in dat geval. Wij hebben twee kaartjes zodat we niet samen voetbal hoeven te kijken haha....en tennis, en darten en schaatsen etc. etc. Het tweede kaartje kost idd 1,50 per maand, het derde en vierde ook....

Als je er echt verstand van hebt (in zoverre heb ik dat dus ook nog niet) dan kun je bijvoorbeeld een dreambox kopen. Die is programmeerbaar in Linux. (ik heb wel linux op mijn laptop draaien naast windows) Een dreambox kun je nml. zo programmeren dat je op de hoofdkaart door heel het huis CD digitaal kan kijken waar je ook maar wilt. Dat heeft alleen nut als bijvoorbeeld het hele gezin TV op zijn kamer heeft en alemaal apart willen kijken of je moet het gewoón leuk vinden. Ik kan dat dus nog niet en heb ook geen dreambox.Mn vader wel. Maar die heeft weer een ander apparaatje waar hij op 1 hoofdkaart op iedere tv in huis kan kijken op verschillende zenders tegelijk. Dat is een eenmalige investeringvan ca. 120 of 140 euro....Dat is dus ook een optie eventueel. Voor die 1.50 extra per kaartje per maand heb je nml. niet alle zenders zoals op je hoofdkaart.... Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk verschillend, kijk je veel of niet en met hoeveel ben je in huis en hoeveel tv's etc. etc. wil je vaak wat openemen of niet en ga zo maar door.....

Wij kwamen hier al met drie ontvangers naar toe....eentje van de huiskamer eentje van de slaapkamer en eentje van de caravan dus daar ga je op voort borduren op de dingen die je hebt.
    Moest ik nu overnieuw beginnen dan deed ik het waarschijnlijk anders....

MN vader zegt net dat je wel moet gaan betalen voor de duitse zenders als die in april op astra 3 komen te zitten......Ik zal eens proberen uit te zoeken of dat zo is en wat het dan kost.....

Bericht van luve_rozes op wo 26 okt 2011, 09:34

Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op wo 26 okt 2011, 17:13

Die link gaat niet helemaal goed bij mij maar ik denk dat je 59 euro bedoelt of is er nog een betere aanbieding ? Ik zag trouwens wel dat de goedkoopste HD ontvanger bij CD 249 euro kost. Dus mijn verhaaltje hierboven klopt niet helemaal, het kan al eerder gunstig zijn om elders ontvangers te kopen. Neeem bijv. Het setje van vier waar ik eerder een link van plaatste kost bijna evenveel..echter wij lopen wel van decoder naar decoder met kaartje en module....ik zou geen vier modules kopen tenzij je ook vier kaarten hebt.... Bij ons is er maar 1 module die regelmatig verhuist van de keuken naar de slaapkamer. De andere blijft zitten.

Administrator

Bericht van Linda op wo 26 okt 2011, 17:15

O ja, Sasja...wat je ook kunt doen is registreren bij canal digitaal dan krijg al het nieuws en veranderingen en aanbieidngen via mail binnen op tijd.

Bericht van luve_rozes op do 27 okt 2011, 09:41

Voor geregistreerde klanten heeft CD kortingen op modules en HD sets. Een CI module zonder kaart is dan 49e (uit het hoofd). Registreren gaat met klantennummer en email, dan krijg je verschillende links, oa het vaste klanten voordeel.
    luve_rozes

Bericht van luve_rozes op do 10 nov 2011, 08:09

Betreft: Nieuwe uitzendtechniek voor CanalDigitaal abonnementen

Geachte heer, mevrouw ********,

Een aantal zenders wordt vanaf 15 november met een nieuwe uitzendtechniek uitgezonden. Dit zijn de Film1 en Sport1 kanalen, Eredivisie Live 2, Extreme Sports Channel, Cartoon Network/TCM en TV Oranje. Volgens onze klantadministratie heeft u een abonnement waarmee u een aantal van deze zenders ontvangt.

Om bovenstaande zenders te blijven ontvangen dient uw zenderlijst vernieuwd te worden.
    CanalDigitaal ontvangers vernieuwen de zenderlijst automatisch. In de meeste gevallen zult u niets merken van deze verandering.

CanalDigitaal HD-satellietontvangers
    De huidige CanalDigitaal HD-satellietontvangers laden de nieuwe zenderlijst automatisch in. Hier hoeft u dus geen actie te ondernemen. Het gaat in ieder geval om de volgende satellietontvangers:

HD-satellietontvangers

Philips DSR7121

Philips DSR7141

Philips DSR8121

M7 SAT801

HD-satellietontvangers met zenderlijst

Een groot gedeelte van de CanalDigitaal gecertificeerde als ook niet-gecertificeerde HD-satellietontvangers ondersteunen de CanalDigitaal zenderlijsten. Deze moeten echter wel vaak handmatig ingeladen worden. In de handleiding van uw ontvanger kunt u lezen hoe u de zenderlijst handmatig inlaadt. Of kijk op de website www.ikverhuismee.tv, hier staat een uitgebreid overzicht van gecertificeerde en niet-gecertificeerde HD-satellietontvangers met een handleiding hoe u de nieuwe zenderlijst handmatig kunt inladen.
    Met vriendelijke groet,

CanalDigitaal Klantenservice

Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op do 10 nov 2011, 13:37

Hmm....Laatst hebben ze dat ook gedaan met Net5, sbs6 en Veronica, onze hd ontvanger deed dat automatisch, bij de drie anderen heb ik ze met de hand moeten zoeken en in de lijst opnemen en de oude frequenties er uit halen.
    Alleen deze zenders heb je niet op een Set Top box pakket oftewel het basispaket. Tenminste wij hebben ze niet.
    Heb jij een ander abbo Luv ? met voetbal ???? What a Face

Bericht van luve_rozes op do 10 nov 2011, 14:54

Suspect hangt ervanaf, wie je nu bent, Linda, of Hummer... Very Happy
    Hummer

Aantal berichten : 1227

Bericht van Hummer op do 10 nov 2011, 20:17

luve_rozes schreef: Suspect hangt ervanaf, wie je nu bent, Linda, of Hummer... Very Happy

Don't worry , ik lust geen thee tongue
    luve_rozes

Bericht van luve_rozes op vr 11 nov 2011, 07:47

Heb inmiddels godzijdank weer koffie. Heb dus ook het ene bakje na het andere gezet Koffie
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op vr 11 nov 2011, 16:50

Overdosis ? Wink

Ik vroeg het, hij komt echt niet kijken hoor haha.....of we zetten ze samen voor de buis en wij gaan wat echt leuks doen..... Daarom heb ik mijn eigen TV in de keuken of de slaapkamer...

Bericht van luve_rozes op vr 11 nov 2011, 17:23

Ik heb die akelige sportzenders´,ja. Gaan ze dus maar met zijn 3-en kijken. Thijmen is ook zo'n serieuze fan. (behalve als het laat, is, dan vertellen we niets)Maar dan heb je nog weleens een zusje die het 'onbewust' verklapt. Vind Jan zelf voetballen ook leuk? Zonder hard te lopen? Ben zit zelfs vol aandacht te kijken als Thijmen Fifa speelt op de PS......Errrruuug..
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op do 08 dec 2011, 08:50

CORRECTIE !!!!

De zenders worden niet alleen maar in HD uitgezonden maar het analoge signaal word niet meer uitgezonden.
    Dat houdt in dat alle analoge receivers vervangen moeten worden voor een digitale receiver/ontvanger.
    Aangzien de meesten nederlanders in Duitsland canal digitaal hebben, hebben de meesten dus ook al een digitale ontvanger.

Dus de goedkopere oude receivers waarmee je bv. alleen duitse zender kon ontvangen, die zouden vervangen moeten worden.

Kijk voor aanwijzingen op de volgende site: http://www.klardigital.de/

Daar kun je ook testen of je een digitale of analoge ontvanger hebt....

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 20 okt 2018, 05:28