Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Forumh11
" "
" " Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Image003
" " Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Logoharmwending

+6
marianne
luve_rozes
mariska
Lehn_Herrin
Lehn_Herr
Linda
10 plaatsers

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Enquête

    Kies een foto.. Wähle eine Farbe

    [ 0 ]
    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_lcap10%Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_rcap [0%] 
    [ 0 ]
    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_lcap10%Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_rcap [0%] 
    [ 2 ]
    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_lcap129%Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_rcap [29%] 
    [ 5 ]
    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_lcap171%Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_rcap [71%] 
    [ 0 ]
    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_lcap10%Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Vote_rcap [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 7
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Lehn_Herr vr 11 feb 2011, 20:10

    Linda schreef:Was dit ongeveer de bedoeling met groene deur ? Smile

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Renovgrun

    Danke Linda, Herzlichen Dank!
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Linda vr 11 feb 2011, 20:10

    Waarom past groen bij de rest ? Verder zit er toch helemaal geen groen aan het pand...behalve het groen er omheen dan...Als er nergens groen is dan staat die deur volkomen op zichzelf qua kleur er is dan geen verband zeg maar...
    Groen is mijn kleur ook niet maar goed haha....lievelingskleuren werken niet in dit geval....paars/lila? lol!

    En wat vind je van de rode ? Ongeacht welk wapen...het dak is ook rood, dan is er een verband tussen de kleur van de deuren en het dak...

    En ik heb net even tussendoor heel wat sloten/slotten bekeken in die regio, ook met rode daken en de muren zijn veelal, roomwit of geel maar niet zo als hierboven meer rood er in, en de kozijnen zijn of blank hout kleur of wit. Deuren zijn vaak wit, soms groen, die van JP Olijfgroen (ook mooi), of okergeel....of ook houtkleur.... En het staat ook heel mooi als je het geheel ziet.... Het is dan meer een geheel...Groene deuren met witte randjes of vlakken zie ik niet zo snel, ook niet in combi met andere kleuren. Ik vind dat een beetje hollands....popperig...
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van tina vr 11 feb 2011, 20:48

    dan ben ik een echte hollander
    lol!
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van luve_rozes za 12 feb 2011, 07:32

    Zonder dat ik ruggespraak heb gehouden met mijn man, over de werking van lak ed. hij zit oa id mega luxe jachtbouw (interieur, miljoen de meter)en hij heeft al diverse stal, maar ook antieke winkeldeuren nagemaakt. De laatste was, en naar ik meen van eiken, blank, met facet geslepen glas en krulwerk. Ga hem toch eens vragen, wat hij vindt van die prijs, en zijn mening over de lak. hem kennende neemt hij zo'n project niet op zich, want hij wil ten alle tijde het meetwerk zelf doen. Vertrouwt een ander daar niet in.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Lehn_Herr za 12 feb 2011, 07:56

    Linda schreef:Waarom past groen bij de rest ? Verder zit er toch helemaal geen groen aan het pand...behalve het groen er omheen dan...Als er nergens groen is dan staat die deur volkomen op zichzelf qua kleur er is dan geen verband zeg maar...
    Groen is mijn kleur ook niet maar goed haha....lievelingskleuren werken niet in dit geval....paars/lila? lol!

    En wat vind je van de rode ? Ongeacht welk wapen...het dak is ook rood, dan is er een verband tussen de kleur van de deuren en het dak...

    In de bijgebouwen zijn alle deuren groen, door de kleurstelling gelijk te houden blijft er een eenheid. Was maar een idee.

    Rode deur wordt wel erg 'veel', want zo rood is t dak nu ook (nog) niet.
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van luve_rozes za 12 feb 2011, 07:57

    Lehn_Herr schreef:
    Hummer schreef:Logen , Ontweren , Stralen , Schuren , 5 lagen Epoxy Blanke lak , en hoeft er 8 tot 10 jaar niets meer aan te doen .
    Vraag het anders eens na bij Monumentenzorg.

    Haha Hummer.. Je hebt gelijk.. alleen: Als je die deuren loogd, met ontweringswater behandeld, straald, schuurd.. dan blijft er van de deur niks meer over!
    Enne.. Epoxy en blanke lak zijn geen goede combi! Epoxy vergeeld, wordt ondoorzichtig en verliest al z'n vocht/waterwerende eigenschappen door simpel UV/zonlicht!
    Ik ben zelf kind aan huis bij de jachtbouw-epoxy fabrikanten geweest, heb een epoxyhouten boot met blank mahonie opbouw... De epoxy was er na een jaar af! (Van het blanke mahonie..)

    Moeilijk met een vakman praten, Ben zegt dat hij in feite geen zinnig woord kan zeggen over de deuren, qua nieuwprijs, weet de houtsoort en dikte etc niet.

    Over herstellen;

    Als de deur heel erg verrot is, kun je met een behandeling idd niet veel meer.Ben leidt dat in feite af van de reactie, op Jan's voorstel. Maar Ben is het (afhankelijk van de staat van de deur), wel met Jan eens.
    Wat Epoxy en blanke lak aangaat,de Epoxy lakken van tegenwoordig zijn UV werend, en laat geen water door. Het wordt zelfs in de natte ruimtes op de schepen aangebracht.Aflakken met blanke lak is geen probleem, er is blanke lak, die je in hetzelfde merk zoekt, die aangepast is op de Epoxy, iig elkaar niet bijt.
    Als er Epoxy van een blank mahonie opbouw afdondert,ondoorzichtig wordt of vergeeld, is er met de mahonie wat aan de hand geweest. Of vochtig geweest, of de samenstelling van de Epoxy is niet goed geweest.Of ze hebben er eerst wat onder aangebracht, iig, normaal is het niet.

    Hoop dat ik het wat goed omschreven heb, want krijg tussen neus en lippen ook een teak en lak les, en nog veel meer voorbeelden, dus het Ziek
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Hummer za 12 feb 2011, 14:03

    De voordeur van een imposant pand hoort het visitekaartje te zijn , en uitstraling te hebben.
    Door hem groen te maken , maak je er een staldeur van , misschien wel toepasselijk door het paardengebeuren , maar niet voor een monumentaal pand.
    In de 22 jaar die ik werkzaam was bij Monumentenzorg hebben we nog nooit een blanke hardhouten voordeur dekkend mogen schilderen.
    Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik er ooit wel eens een een immitatie houtnerf heb aangebracht omdat die deur anders niet meer te redden was.
    De colega die toen zei , dan schilderen we hem wel dekkend , word nu nog steeds als voorbeeld genoemd bij MZ als een doodzonde.
    Conclucie van MZ zou zijn Waarom maken jullie van een monumentaal pand een stalgebouw .

    Jouw antwoord : Omdat dan alles een geheel word.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Lehn_Herr za 12 feb 2011, 15:56

    Hummer schreef:De voordeur van een imposant pand hoort het visitekaartje te zijn , en uitstraling te hebben.
    Door hem groen te maken , maak je er een staldeur van , misschien wel toepasselijk door het paardengebeuren , maar niet voor een monumentaal pand.
    In de 22 jaar die ik werkzaam was bij Monumentenzorg hebben we nog nooit een blanke hardhouten voordeur dekkend mogen schilderen.
    Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik er ooit wel eens een een immitatie houtnerf heb aangebracht omdat die deur anders niet meer te redden was.
    De colega die toen zei , dan schilderen we hem wel dekkend , word nu nog steeds als voorbeeld genoemd bij MZ als een doodzonde.
    Conclucie van MZ zou zijn Waarom maken jullie van een monumentaal pand een stalgebouw .

    Jouw antwoord : Omdat dan alles een geheel word.

    Hmmm Hummer,daar héb je een punt! Terecht.
    Maar.. jij weet ook hoe lastig het is om een deur (die nooit - of misschien OOIT ook wel, maar dan écht lang terug - blank was, weer goed blank gelakt te krijgen. Omdat ook bij ons het geld niet tot in 't oneindige reikt is het een kwestie van keuzes maken. Nu zorgen dat 't geheel er weer 'netjes' in de verf uitziet - en dus niet optimaal - of andere, ook dringende, zaken laten.
    De witte verf zit diep in de nerven, dus een oplossing van gedekt schilderen ligt voor de hand. De deuren waren niet blank, al is de verf er nu vrijwel vanaf, het zit wel in elk nerfje en kiertje.
    Voorlopig zijn we nog niet écht verder gegaan op het hoofdstuk 'deuren', alleen al 19 vensters vervangen door Sprossenfenster kost een klein vermogen. En als dát nou 't enige was!?!
    Op dit moment zijn verwarming, watervoorziening etc. ff belangrijker dan de kleur van een deur.
    Dus eerst zorgen dat 't houdt en daarna komt eventueel vervanging aan de orde.
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Hummer za 12 feb 2011, 20:00

    Ik denk dat je voor nieuwe vensters en zeker voor schilderwerk buiten eerst vergunning zal moeten hebben voordat je begint.
    Waarschijnlijk bepalen hun de kleuren en wat voor ramen erin moeten .
    Monumentenzorg is nergens makkelijk , dus daar waarschijnlijk ook niet , maar laten we hopen dat het meevalt.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Lehn_Herr za 12 feb 2011, 20:18

    Hummer schreef:Ik denk dat je voor nieuwe vensters en zeker voor schilderwerk buiten eerst vergunning zal moeten hebben voordat je begint.
    Waarschijnlijk bepalen hun de kleuren en wat voor ramen erin moeten .
    Monumentenzorg is nergens makkelijk , dus daar waarschijnlijk ook niet , maar laten we hopen dat het meevalt.
    Die vergunning is eigenlijk de verplichting opgegelegd door de Denkmal en zit in de bouwvergunning.
    Schilderwerk is tot op zekere hoogte vrij en al in grote lijnen overlegd en accoord bevonden. (Zolang we geen knálgeel of brandweerrood gaan gebruiken.)
    Die vergunning komt deze week rond! FERTIG!
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van tina zo 13 feb 2011, 22:02

    ik denk helemaal niet dat denkmal strenger zijn dan MZ hier
    of gelijke streng
    als je ziet hoeveel denkmal panden hier zwaar verwaarloosd zijn ,zijn ze al blij dat weer opgeverfd word
    voorheen maken ze zich er ook niet druk om

    poog dat maar eens bij een MZ pand in NL ,ik denk dat die je wel eerder aanschrijven om iets te gaan doen aan de toestand
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van luve_rozes ma 14 feb 2011, 07:19

    Maar ik kan me voorstellen (Duits gedacht?) dat als er mensen zijn die er geld in willen steken, ze hun eisen daadwerkelijk wel stellen.Wij hebben overigens in Nederland een MZ pand gehad, heb nooit iets van die MZ bespeurd.
    @ Darinka
    @ Darinka


    Aantal berichten : 1552

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van @ Darinka ma 14 feb 2011, 09:08

    Voordat wij ons huis kocht zijn wij serieus bezig geweest met een Denkmalschutz boerderij en ik kan je vertellen, die eisen zijn echt wel streng. Wel beperkt zich de Denkmalschutz alleen voor de buitenzijde. Maar misschien scheelt dat ook onderling per regio. Wij hebben 3 maanden lang gesprekken gevoerd met Stadt Kleve afd. Denkmalschutz en al onze plannen besproken. Waar vergunning voor moesten komen, wat dan wel/geen optie zou zijn. Wat absoluut niet mag. Wij moesten de kleuren van het originele huis in takt houden incl. de kleur dakpannen, de dakkapellen enz. Zelfs dezelfde luiken moesten er weer op (evt. wel nieuw gemaakt, maar op identieke wijze). Wat we binnen zouden doen, interesseerde ze eigenlijk niet. We hadden alles geregeld op het testen van het grondwater na (waterleiding was daar niet mogelijk), maar toen wilde de verkopende makelaar druk erop gooien en ons voor 't blok zetten. Daar waren we niet gevoelig voor aangezien het een groot renovatieproject was (groter dan wat we nu hebben), de makelaar heeft een verkeerde inschatting gemaakt. Een paar weken later belde hij op om ons te vertellen dat de kapers op de kust het toch niet gekocht hadden en of wij nog interesse hadden. Helaas voor hem en gelukkig voor ons, hadden we toen dit al gekocht (het voorwerk voor de verbouwing was al gedaan en dit is NOG geen monument).
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

    Wat ik bedoel (en dat is gewoon een gedachtegang, berust niet op ervaring), is dat de denkwijze van de meeste Duitsers is; koop geen oud huis, bouw een nieuwe. Daarbij komt, dat veel Duitsers denken dat Hollanders veel geld hebben.(vaak hebben we door overwaardes, en hogere inkomens ook wat meer) Misschien wel juist omdat iets opknappen duurder is dan nieuwbouw. Zouden daardoor de eisen ook niet streng zijn? Want, weinig tot geen Duitser, die er maar aan denkt zoiets te doen, en als ze het doen liggen hun middelen vaak wat lager, dus valt er niets te eisen.Waardoor de meeste panden dus ook blijven 'liggen'.

    Gesponsorde inhoud


    Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe  für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ? - Pagina 2 Empty Re: Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024, 15:50