Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

" "
" "
" "

Duitse minister wil puntensysteem voor immigranten

Deel
    Linda
    Administrator
    Administrator

Aantal berichten : 4304

Duitse minister wil puntensysteem voor immigranten

Bericht van Linda op za 29 jan 2011, 23:25

10 november 2010 Volkskrant:

De Duitse minister Rainer Brüderle (Economische Zaken) wil een puntensysteem invoeren voor de immigratie. Het land zet dan alleen nog de deur open voor buitenlanders die voldoende punten scoren door opleiding, talenkennis, werkervaring en andere criteria.

De minister baseert zijn idee op het puntensysteem van Canada. 'Van alle systemen die ik ken, is dit voor mij het overtuigendste', zei hij maandag bij een werkbezoek aan de Canadese stad Toronto. Hij liet zich daar informeren over het systeem dat Canada al tientallen jaren succesvol toepast.

Duitsers voeren sinds twee maanden een heftig debat over immigranten, sinds Bundesbank-bestuurslid Thilo Sarrazin zei dat immigranten Duitsland dommer maken. Bondskanselier Angela Merkel zei nadien dat de multiculturele samenleving is mislukt.

Ambachtslui
    Brüderle zei dat veel bedrijven goede ambachtslui nodig hebben. Duitsland moet volgens hem sterker inzetten op het aantrekken van vakkrachten. Dat kan met het puntensysteem. 'We hebben een nieuwe welkomstcultuur nodig', zei hij.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel en de minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière reageerden terughoudend op het idee voor een puntensysteem. De Duitse regering heeft een werkgroepje van ministers gevormd die de immigratieproblematiek bekijkt.

Aantal berichten : 2049

Re: Duitse minister wil puntensysteem voor immigranten

Bericht van luve_rozes op zo 30 jan 2011, 09:42

Tja, hoe zit dat eigenlijk, met de zgn geaccepteerde immigranten in zowel nederland als duitsland? of liever gezegd, de EEG? Vallen die ook onder dom makende immigranten? Rare houding trouwens, als Duitsers zelf momenteel het Marien ziekenhuis zelf vullen met ''domme'' buitenlanders, omdat Duitse artsen te duren zijn.
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op zo 30 jan 2011, 12:24

Dommer ?? Ik denk dat hij een bepaalde richting op denkt....een bepaalde groep bedoelt. Tenminste ik denk dat de gespioneerde groep die hier hun nederlandse centjes uitgeven, op dat gebied niet als dommer makend maar rijker makend gezien worden. Geld ook voor de kleine groep WAO'ers en geld ook voor de grote werknemers die hun centen verdienen in nederland en hier uitgeven en waarschijnlijk voor nog veeeeeel meer "groepen". Zo niet dan zal ik hem eens even...%&"#* en!!!
    Kielhalen dus. Wink
    Gevaarlijke uitspraak wederom, om iedereen en alles over 1 kam te scheren maar ach....onze eigen regering doet toch hetzelfde ? Het is hier niet anders.....had ik ook niet verwacht.
    Nederland ziet iedere emigrant als paria van de nederlandse staat en iedere immigrant ook en deze meneer ziet iedere immigrant als paria van de duitse staat. Niemand wil ons meer....snik.... Evil or Very Mad

EU regels stellen dus 0,0 voor...vrij verkeer van personen en goederen en vrije keuze van woonland binnen de EU zonder verlies van sociale zekerheden......jaja....het is een lachertje.

Bericht van luve_rozes op zo 30 jan 2011, 13:41

Dat bedoel ik, het zal over een groep gaan, maar dan moet je het gaan benoemen, heeeel gevaarlijk. Maar idd, Nederland doet het ook. Tweede dochter krijgt geen studiefinanciering, want ze studeert niet in Nederland. Oke, kan ik begrijpen, maar dan wil ik er ook niet meer voor betalen. Maar dat vervolgens de oudste minder krijgt, omdat wij verder geen kinderen hebben die er dus gebruik van maken? scratch En zo is het met zoveel meer...
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op zo 30 jan 2011, 14:11

En als wij gekke nederlanders niet al die krotten opkochten hier zou de hele boel verpauperen en leeg staan, de bakker minder omzet, de supermarkt, althans de mijne...alleen maar vette nackensteaks gekocht worden bij de slager en noem maar op.

Zo worden wij emigranten uit NL gelijkgesteld met marokanen en turken die terug naar hun woonland gaan met een AOW uitkering en een berg kinderbijslag van nietbestaande kinderen, die geld terug krijgen bij hun dokter omdat de CVZ 900% meer uitbetaald en leven als een god in marokko/turkije....

Zo wordt er op dit moment weer gerommeld aan de woonlandfacor want we hebben EHIC pasjes, joepiee ! Die ons net zoveel recht op zorg geven als de oude situatie met krankenkasse pasjes en als je ca. 300 km over de grens woont echt geen zorg in NL gaat halen....en misschien toch al niet. Ook de al gepensioneerden pakken ze nu minimaal weer 400 euro af op jaarbasis door een 1 of andere regeling en het klinkt niet veel maar vorige jaar deden ze het ook en het jaar daavoor ook weer, tel je het op krijg je per saldo opeens veel minder dan voorheen.
    Dankzij het opzeggen van een europees verdrag, die waar vrijheid en garanties worden gegeven binnen de eu grenzen aan alle inwoners van de eu heeft nederland het voor elkaar dat wij 300 euro per maand minder inkomsten hebben opeens, lekker achteraf veranderd en zwart op wit meegkregen voor emigratie dat wij dat zouden behouden.

Deze meneer beweert hardop dat immigranten duitsland dommer maken....dommer...dus ook degenen die hier komen wonen en wegens gebrek aan opleiding of buitenlandse opleidingen die duitsland niet erkent, de vieze klusjes doen omdat geen duitser het wil doen.....klinkt een beetje naar hoogmoedswaanzin....Ik vind het een echt heel foute uitspraak, ook t.o.v. de bedoelde groep. Hij heeft het tenslotte niet voorzien op de illegalen of degenen die er komen om van een uitkering te leven.....die teren op de duitse staat dus.
    Kielhalen die hap....

Bericht van luve_rozes op zo 30 jan 2011, 17:34

Whorship

Uitgekotst worden als Nederlands staatsburger, want we moesten zo nodig weg, maar wel blijven betalen, want die regels laten we natuurlijk bestaan, en niet geaccepteerd worden in het nieuwe woonland, want we blijven buitenlander. Tis dat ze alles zo achterbaks achteraf regelen in Nederland, anders gaf ik de Duitser gelijk, we zijn ook dom. Maar bovenal worden we met terug werkende kracht genaaid.
    Linda
    Administrator
    Administrator

Bericht van Linda op zo 30 jan 2011, 19:49

Met terugwerkende kracht genaaid....wahaa whahah ! lol! Die houden we er in....een gevalletje MTKG !

Hij vegreet trouwens te vermelden dat als je werkeloos renteniert en met flinke zak geld binnenkomt ze je wel met open armen ontvangen natuurlijk al spreek je geen letter duits.

Waar was dat nou ook alweer, Turkije geloof ik, daar moest je met minimaal 50.000 gulden binnen komen....de rest was ze een worst....al kwam je met een crinineel verleden.

Met zo'n regeling lapt duitsland de EU wetten aan zijn laars..... overigens.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu wo 19 dec 2018, 16:56