Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

gezocht mensen met een droom Forumh11
" "
" " gezocht mensen met een droom Image003
" " gezocht mensen met een droom Logoharmwending

+5
tina
Linda
vera
@ Darinka
schlossherr
9 plaatsers

    gezocht mensen met een droom

    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr ma 15 feb 2010, 15:18

    Sinds 2005 zijn wij eigenaar van een Schloss en naastgelegen Rittergut in de Oberlausitz.
    Om invulling aan het Rittergut te geven zoeken we mensen met een droom.
    Naast een aantal woningen zijn er ook stallen en diverse andere ruimtes leeg.
    Natuurlijk moet er wat opgeknapt worden,maar met cretiviteit is al snel veel mogelijk.
    Een hobbybakker die eens echt aan de slag wil,of kaasmaken of iets met paarden,honden,horeca,b&b,trödel,....verzin 't maar.
    Belangrijk is wel dat de plannen haalbaar en realistisch moeten zijn.
    Eventuele huur betalen is secondair,iets opbouwen komt eerst.
    Zonder een beetje eigen geld is het ook onrealistisch.
    svp uw UITVOERIGE ideeen per mail waarna wij u direkt zullen antwoorden.
    Graag alleen serieuze reacties!!
    info onder www.schlossweissig.com kijk ook eens op de panoramafoto's
    @ Darinka
    @ Darinka


    Aantal berichten : 1552

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van @ Darinka ma 15 feb 2010, 15:23

    met deze advertentie moet ik ineens denken aan iemand die inmiddels (terecht) van bokt geband is: Vincenza Sammarco.
    Die had ook eens een soortgelijke advertentie gezet.

    Dat terzijde......
    Succes met de werving en welkom Schlossherr. Misschien wil je je nog even voorstellen Laughing
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr ma 15 feb 2010, 15:47

    Beste Darinka,
    Jammer dat je me al direkt met iets negatiefs in verband brengt.
    Ken bokt niet en Vincensa ook niet........
    Heb ook net een negatieve ervaring bij het duitslandforum,maar vertrouw nog steeds op de eerlijkheid van mensen.
    M'n bedoelingen zijn zuiver en oprecht.
    Gezien de wat betere beveiliging van deze site hoop ik hier alleen op goede positieve reacties.
    Voor wat betreft het voorstellen....kijk op de site.
    Duidelijker en gedetaileerder kan ik niet zijn.
    Veel kijkplezier.
    gr. Jan Pierre
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van vera ma 15 feb 2010, 15:55

    Van harte welkom Jan Pierre!
    De oproep op het Duitslandforum had ik al zien staan (en Linda de link doorgegeven). Gelukkig is heerst er hier op het forum een heel andere sfeer.
    Ik heb de site dus al eerder bekeken en kan niet anders zeggen dan 'petje af'. Wat een fantastisch geheel! En in zo'n korte tijd gerealiseerd!
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr ma 15 feb 2010, 16:00

    Beste Vera
    Bedank voor je positieve en warme welkom!
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Linda ma 15 feb 2010, 16:24

    Hallo Jean Pierre,

    Welkom op ons forum ! Ik heb je zojuist naar de volgende gebruikersgroep geplaatst dan kun je de rest van het forum ook lezen. Heel toepasselijk op jouw vraag is het volgende topic:
    https://hetroerom.forumieren.com/discussietopic-f27/een-uitdaging-of-een-droom-t562.htm

    Genaamd een uitdaging of een droom...
    Daar zijn we van dit forum al flink met zn allen aan het dromen geslagen.....echter of het haalbaar is dit te doen valt nog af te wachten. En er zit wat gekkigheid tussen.
    Volgens mij ligt het aardig in de buurt van Schloss Weißig.

    Ik heb de website al aardig bestudeerd en zie een wapen van de fam. von Gersdorff, die familie heeft dan ook Gestüt Lehn gebouwd in Lehn, Hochkirch. Als ik dit zo lees omschrijft het bijna alles wat wij samen op dit forum aan het dromen waren. Ben dan ook bang dat ik nu opeens mijn mededromers kwijt ben.....haha....

    Wat een enorm leuke gelegenheid schept u voor mensen met een soortgelijke droom. Kan me haast niet voorstellen dat daar geen mensen voor te vinden zijn.
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr ma 15 feb 2010, 16:46

    Hallo,Linda
    Wat leuk deze reacties!
    En wat een toeval,het Gestüt Lehn ken ik goed.
    Ik was er vorig jaar nog,toen had een bevriende makelaar uit Bautzen Jan Hornig het nog in de
    verkoop voor ca 100-120 duizend euro,maar met een enorme lap grond,was het geen 15 of 20 ha?
    Omgerekend betaal je dan de netto grondprijs...das's toch interressant.
    Mits je er ''iets'' mee wilt/kunt beginnen.
    Anders is elke euro teveel.
    Ook weet ik inmiddels uit eigen ervaring wat opknappen kost.
    Maar ook daarin is veel mogelijk.
    Ligt eraan waar,hoe hoog je de lat of in dit geval misschien de sprong legt.
    Ken veel paardemensen in m'n omgeving en 't is alom bekend dat de beestjes vaak beter
    wonen als de mensen zelf.
    Ikzelf ben redelijk georganiseerd,maar ken ook paardemensen bv. Albert Voorn of Chardon waar je van de stalvloer kunt eten en geen strootje verkeerd ligt.
    Ieder z'n meug......
    Ben trouwens zelf menliefhebber.
    Ik hoop dat jij en je mededromers ervan blijven genieten,maar natuurlijk wens ik via deze site iets concretere reacties te krijgen.
    Als er onder de dromers nog andere vragen betreffende regio Oberlausitz of thema Onroerend goed zijn zal ik ze met enthousiasme proberen te beantwoorden.
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van tina ma 15 feb 2010, 18:28

    slot is mooi opgeknapt op de site
    veel succes met je werving dan maar
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr ma 15 feb 2010, 18:45

    Dank je Tina,
    Het valt me wel op dat jullie tot nu toe allemaal uit Oost-groningen of moet ik zeggen West Oldenburg komen?
    Zijn jullie van origine dan uit Groningen gekomen/verhuisd of hoe moet ik dat zien?
    Is het net over de grens in Duitsland goedkoper wonen dan? net als elders bv de Achterhoek?
    Het lijkt me dat de taal Gronings dialect en Duits dialect erg op elkaar lijken,klopt dat?
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van vera ma 15 feb 2010, 18:58

    Jij bent dus ook een mensportliefhebber - men je zelf?
    Wij wonen in het Emsland - uurtje rijden vanaf de grens bij Meppen. We komen uit west Nederland - omgeving Rotterdam (we wwonden vlakbij IJsbrand Chardon - die wij dus ook kennen..). De prijzen van huizen liggen hier op een derde van de prijzen in de Randstad. En een boerderij met 1.5 ha land erbij - vindt die maar eens in die streek. En als je hem gevonden hebt dan moet je van heel goede huize komen om hem te kunnen betalen. Maar wat voor ons eigenlijk belangrijker is - hier hebben we de rust en de ruimte. Hier kun je er lekker met de paarden op uit te trekken zonder dat je hinder hebt van het verkeer. Kortom, gewoon fijn wonen hier.
    @ Darinka
    @ Darinka


    Aantal berichten : 1552

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van @ Darinka ma 15 feb 2010, 19:03

    schlossherr schreef:Beste Darinka,
    Jammer dat je me al direkt met iets negatiefs in verband brengt.
    Zal je nog een keer welkom heten, maar dan oprecht. Had eerlijk gezegd het idee dat je een 'grapjas' was naar aanleiding van het andere topic hier over slot Lehn.

    Heb je site bekeken en ziet er geweldig uit. En ook in een hele korte tijd gerealiseerd.

    Ik woon zelf in NRW (Kleve), dus iets zuidelijker dan de anderen en kom van oorsprong uit Ridderkerk. Ook wij hebben voor de rust en ruimte gekozen met paarden aan huis. In 2004 hebben wij de stap genomen.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Linda ma 15 feb 2010, 19:16

    Wij met ons kleine groepje zitten verspreid in de grensstreek maar van Ost friesland tot de hoogte van Limburg ongeveer, de bokkers meetellend.Ik denk dat we zo ongeveer maximaal 50 tot 60 km over de grens zitten. De meesten van ons hebben banen in nederland aangezien de werkgelegenheid erg slecht is, sommigen werken wel in duitsland en anderen zijn fruhrenters en zoals mijn ouders wonen er veel gepensioneerden.
    Vandaar dat het hier dus idd ook goedkoop is om te wonen zeker als je paarden hebt. Maar ook zonder paarden, de gepensioneerden genieten hier van een veel beter woongenot, de natuur en de ruimte en vrijheid.

    Als ik kijk naar waar we oorspronkelijk vandaan komen dan is dat soms net over de grens uit nederland maar wij komen uit Brabant, ik oorspronkelijk uit Haarlem, anderen uit de regio rotterdam of zuid holland, er komt iemand bij uit zeeland. Dus we zijn niet allemaal net over de grens gaan wonen. Voor ons is het zo'n 300 km rijden naar Oosterhout bij Breda. Haarlem is iets dichterbij. En we heben nog mensen uit Noord Holland, Grootebroek, Den Helder, Harderwijk etc etc....

    Plat duits in deze streek lijkt idd heel erg op Gronings. Maar als men dan snel binnenmonds gaat mompelen dan word het pas lastig.....vooral bij de oudere generatie. Maar ze spreken meestal net zo makkelijk hoog duits hier op enkele uitzonderingen na.
    Het is hier ook erg mooi en lekker veel ruimte en natuur, maar Sachsen is veel mooier heb ik al gezien.

    Ik persoonlijk vind dat er ook best veel armoede heerst, al zie je het niet gelijk, als je een deur open trekt van zo'n mooi groot huis schrik je vaak enorm en blijkt dat ze amper beleg hebben op hun brood.
    Momenteel hebben ze het ook hier moeilijk. De streek waar wij wonen is zn grootste werkgevers nagenoeg kwijt en ander werk was hier al moeilijk en nu bijna onmogelijk.
    Ook de Meyerwerf die de grote cruisschepen bouwt is opdrachten kwijt geraakt en heeft nog een jaar werk ongeveer ? Krone de LKW aanhangerbouwer staat echt bijna op non aktief en zo mede de toeleveranciers.
    Het gaat hier alles behalve goed, gelukkig hebben de meesten van ons er geen last van.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Linda ma 15 feb 2010, 20:19

    Ik heb dit topic even verplaatst naar een plekje op dit forum dat ook voor gasten te lezen is zodat het voor meerdere mensen zichtbaar is buiten ons kleine groepje geregistreerde leden. Als dat niet de bedoeling was dan kan ik het zo terug zetten.
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van tina ma 15 feb 2010, 22:10

    wij kwamen inderdaad uit provincie groningen ,in 2001 zijn we begonnen rond te kijken en kwamen als eersten al wat verder over de grens dan bunde terecht, dat vond men toen al heel gewaagd Laughing
    nu gaan de nederlanders al veel verder dan waar wij zitten
    1 op de 3 huizen word verkocht in rheiderland aan nederlander las ik laast
    mijn man werkt in nederland ,al 12 jaar bij zelfde bedrijf
    SorpresaKyra
    SorpresaKyra


    Aantal berichten : 40
    Woonplaats : Ja hoor eindelijk in Burlage/Rhauderfehn

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van SorpresaKyra di 16 feb 2010, 08:09

    Welkom schlossherr, zo nieuwsgierig dat ik ben heb gelijk de website eens bekeken en ziet er werkelijk geweldig uit..wat een prachtig gebouw. Petje af hoor. Thumbsup
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van gerda wo 17 feb 2010, 08:39

    Welkom slotheer, late reactie. Wij komen uit het oosten van Nederland en zit weer in het zuidelijkste puntje van Emsland. Bont gezelschap hebben we hier in ieder geval.

    Ziet er super uit, maar ben bang dat voor werving je hier verkeerd zit, denk dat we allen bezig zijn met het opbouwen van onze eigen droom.
    Caroline
    Caroline


    Aantal berichten : 2656

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Caroline wo 17 feb 2010, 10:24

    Welkom hier Jan-Pierre!! Mooie site trouwens en wat een mooi gebouw..

    Wij zijn vanuit Friesland richting Rhede (Emsland) verhuisd, zijn niet Fries van oorsprong..
    Jeanette
    Jeanette


    Aantal berichten : 4475
    Woonplaats : Rindern bei Kleve

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Jeanette do 18 feb 2010, 19:21

    Ook van mij een hartelijk welkom ....

    Ben een weekje niet online geweest omdat mij laptop was overleden .
    Ik woon in de buurt van Darinka ,mijn paard staat ook bij haar , en rijd ook op haar
    paarden .
    De foto.s van het Schloss zal ik morgen eens gaan bekijken .
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty even 'n hallo aan allemaal

    Bericht van schlossherr vr 05 maa 2010, 14:53

    Dag,ben weer even bij jullie op het forum.
    Bedankt voor alle leuke reacties,heb verder nog geen concrete kandidaten gevonden,maar misschien is dit inderdaad niet de juiste plaats deze te vinden.
    Net weer 'n weekje terug in Nederland,en een mooie wienerabend in het Schloss gevierd,kijk maar n's op de site.
    V/d zomer meerdere events gepland,dus.....als jullie in de buurt zijn.......
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Linda vr 05 maa 2010, 15:51

    Wauw, ziet er geweldig uit. Lijkt me super zo'n avond in zo'n ambiance op Schloss Weißig alle vrouwen in het lang....met die muziek erbij. Is volgens mij een geweldige beleving. Als we in de buurt zijn dan gaan we zeker even kijken.(buiten van een afstandje want het is niet publiekelijk toegankelijk toch ? Wat een mooie inrichting ook....en de sfeer, helemaal geweldig. Ik ga nog even kijken wat de volgende events zijn en of ik daar wel tussen pas eventueel. Wink

    Had je ook dat andere slot gezien wat geveild gaat worden Jan Pierre ? Staat ook bij Jan Hornig.

    Nee ik denk niet dat er veel uit komt van dit kleine forum helaas. Maar ik vertel het ongeveer iedereen die ik tegen kom want het is natuurlijk iets unieks om te kunnen doen. Zulke kansen komen niet vaak voorbij.
    schlossherr
    schlossherr


    Aantal berichten : 22

    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van schlossherr za 06 maa 2010, 07:54

    Ja,klopt...in de buurt van Leipzig......gegevens volgen gr Jan Pierre

    Gesponsorde inhoud


    gezocht mensen met een droom Empty Re: gezocht mensen met een droom

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo 08 mei 2024, 03:42