Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

" "
" "
" "

22 September a.s. LWK-Sachkundelehrgang für Pferdehalter

Deel
    Perrokai
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics

Aantal berichten : 200

22 September a.s. LWK-Sachkundelehrgang für Pferdehalter

Bericht van Perrokai op zo 07 sep 2008, 20:05

Die Landwirtschaftskammer Niedersachsen bietet 2008 wieder Sachkundelehrgänge für Pferdehalter an. Zielgruppe sind Personen, die sich mit Pferden beschäftigen, aber nicht über eine entsprechende Ausbildung verfügen. Lt. § 2 Tierschutzgesetz muss jeder, der Tiere betreut, über entsprechende Fähigkeiten und Kenntnisse verfügen. In dem Lehrgang werden u. a. die Themen Umgang mit Pferden, Zucht, Fütterung, Stallbau, Gesundheit, rechtliche Grundlagen, Tierschutz und Betriebsführung behandelt. Der Lehrgang wurde als Maßnahme der beruflichen Bildung oder als Maßnahme der Aus- oder Fortbildung für ehrenamtliche oder nebenberuflich Tätige nach § 11 Abs. 2 und 3 NBildUG anerkannt sowie von der FN genehmigt. Der Lehrgang findet statt vom 22. bis 26. September in Tütingen (Hof Eilfort) bei Ankum. Infos: Tel. 0581-8073-123, Fax-160 (Ulrike Struck, Bezirksstelle Uelzen).
    Perrokai
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics

Aantal berichten : 200

Re: 22 September a.s. LWK-Sachkundelehrgang für Pferdehalter

Bericht van Perrokai op zo 07 sep 2008, 20:09

Dit lijkt mij dus razend interessant wat ze daar allemaal te vertellen hebben. Zeker omtrent stallenbouw etc met het oog op sams ongeluk en hoe er door de fn op gereageerd word om een vereniging in bescherming te nemen terwijl in hun eigen lesstof en richtlijnen staat dat deze stal WEL gevaarlijk was en NIET volgens de dierenbeschemingswetten en richtlijnen gebouwd was. Ik vraag me alleen af of ik het wel allemaal goed versta....
    Petra

Aantal berichten : 3382

Bericht van Petra op di 30 sep 2008, 11:10

Linda ben je er nog heen geweest??
    Lees dit nu pas. Had mij ook wel geinteresseerd moet ik zeggen.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo 18 nov 2018, 02:48