Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast :: 1 bot

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Forumh11
" "
" " Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Image003
" " Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Logoharmwending

+9
kathleen
marianne
Petra
luve_rozes
vera
jbv
gerda
Hummer
ingeborg
13 plaatsers

    Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Enquête

    Heen ja of nee

    [ 4 ]
    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Vote_lcap131%Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Vote_rcap [31%] 
    [ 9 ]
    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Vote_lcap169%Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Vote_rcap [69%] 

    Totaal aantal stemmen: 13
    Enquête gesloten
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 15 okt 2009, 10:22

    Wie gaat er allemaal naar de zuidlaardermarkt op dinsdag 20 oktober? De grootste paardenmarkt van Europa (wordt gezegd). Daarnaast nog diverse kraampjes.
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 15 okt 2009, 10:23

    Zo, het stemmen werkt in elk geval!
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Hummer do 15 okt 2009, 10:27

    Ons plan is om er naartoe te gaan , zonder trailer .
    We willen er niks meer bij , hoe zielig ze ook kijken.
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 15 okt 2009, 10:31

    He jan, je moet dan wel even stemmen! ( heb zo mijn best gedaan uit te vogelen hoe je zoiets in een topic krijgt!)
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Hummer do 15 okt 2009, 10:34

    GEFELICITEERD INGEBORG Knuffel Gitaar Sorry Koffie
    Ga je dinsdag je verjaardagskado uitzoeken in Zuidlaren ?
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 15 okt 2009, 10:36

    Thanks!
    Nee, mag niet van tom, moet eerst wat weg. Flauw he?!
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Hummer do 15 okt 2009, 10:44

    Heel verstandig van Tom .
    En het kan toch ook een hoofdstel of een dekje of een halster zijn .
    Het hoeft toch niet gelijk een paard te zijn .
    O ja , ik heb gestemd.


    Misschien hebben ze er wel warme klompen ?
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van gerda do 15 okt 2009, 11:39

    Ik heb netjes gestemt Ingeborg maar kan helaas niet heen, Kelly moet naar school en Celine heeft praxis tagen. Word niks dus.
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van jbv do 15 okt 2009, 12:00

    Ook even gestemd!
    Ik ga niet, ben jaren geleden eens geweest en kreeg er nog net geen pijn in m,n buik van bij de blikken van sommige dieren.
    Vermoed zo maar dat er dit jaar veel word aangeboden.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van vera do 15 okt 2009, 12:54

    Allereerst gefeliciteerd Ingeborg! Mooie leeftijd..
    Ik ga niet naar Zuidlaren hoor - heb gestemd - ben niet zo van de 'markten'.
    Maar degenen die wel gaan - veel plezier en mooi weer gewenst.
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van luve_rozes do 15 okt 2009, 14:34

    Ingeborg, felifeli!!

    Ga ook niet naar de markt, dan wil ik toch kijken, en dat wil ik ook niet.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Petra do 15 okt 2009, 14:40

    Heb ook gestemd.... ook nee!
    Ik kan dat echt niet aanzien.
    Zou alle toch wel heel trieste beesten mee willen en iedere eigenaar van deze paarden wel een klap voor hun kop willen geven.
    Weet dat er ook paarden verkocht worden zonder ellende en door nette eigenaren hoor!
    Onze stalhouder ging ook altijd naar de markt met paarden en die kon je met een gerust hart kopen.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Petra do 15 okt 2009, 14:41

    Ingeborg van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Je hebt mooi weer vandaag uitgezocht om jarig te zijn!

    Fijne dag joh!
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van marianne do 15 okt 2009, 14:46

    Ik heb ook gestemd en voor mij te ver weg.
    En ik ga zelfs niet naar de paardenmarkt in Heenvliet want
    ik zou alle paarden wel mee willen nemen
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 15 okt 2009, 15:48

    Hummer schreef:Ons plan is om er naartoe te gaan , zonder trailer .
    We willen er niks meer bij , hoe zielig ze ook kijken.

    Laat ik je een raad geven, neem gewoon de trailer mee. Ja knikken Wij hadden vorig jaar ook geen trailer mee en dat hielp niks; we hebben toch een tuigpaardveulen gekocht... cheers

    Ik ben te nuchter denk ik, ik vind het ook wel zielig hoor, hoe sommige paarden erbij staan, maar kan er ook heel goed voorbij lopen. Ik ken ook meerdere handelaren die er staan en die hebben hun paarden er gelukkig altijd goed bij staan.

    Maar kan me ook best voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van vera do 15 okt 2009, 16:27

    Ingeborg, misschien hebben ze er ook kippen??
    lol!
    kathleen
    kathleen


    Aantal berichten : 401
    Woonplaats : Kalkar

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van kathleen do 15 okt 2009, 21:44

    Ik heb ook nee gestemd, vind er niks aan eigenlijk,.. maar ga ook niet graag naar de stad als ik niks ga kopen.
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Hummer vr 16 okt 2009, 07:45

    kavama schreef:Ik heb ook nee gestemd, vind er niks aan eigenlijk,.. maar ga ook niet graag naar de stad als ik niks ga kopen.

    Maar het is niet alleen een rij met paarden hoor, dat is misschien 5% van alles.
    kathleen
    kathleen


    Aantal berichten : 401
    Woonplaats : Kalkar

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van kathleen vr 16 okt 2009, 09:58

    Ik ken alleen die in Elst en Bemmel, en dat vond ik toch voornamelijk paarden.
    Is allang geleden,.. maar ik vind er ook gewoon niet zoveel aan.
    D'r zitten een aantal beelden in m'n hoofd die ik daar heb opgedaan en niet als positief bevonden heb,.. nu ben ik vrij nuchter wel, maar nee, voor de lol ga ik het ook niet opzoeken.
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg vr 16 okt 2009, 10:43

    Vera, ze hebben er ook kippen!! Die passen in de kofferbak.... cheers
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Liesbeth vr 16 okt 2009, 12:36

    Ik heb ook Nee gestemd. Ben er vroeger heel vaak geweest, heb er redelijk dichtbij gewoond. Toen zag/wist ik nog niet wat ik nu wel zie/weet.

    Laatste keer dat ik er was (tig jaar geleden) veel verdoofde paarden gezien (is bij een ruin iets makkelijker te zien dan bij een merrie Wink ), een prachtige jaarling met een afgebeten stuk tong die liep te bloeden als een rund en een mooie pantergevlekte Shet die elke beenafwijking had die er maar bestaat (deze is overigens zeer snel door de DB verwijderd). Dus nee, ik zie al zat zielige paardjes ...
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van vera vr 16 okt 2009, 16:23

    Kun je toch nog een verjaardagscadeautje scoren Ingeborg.

    Razz
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda za 17 okt 2009, 13:32

    Als het lekker weer is en we hebben fut gaan wij wel hoor ! Nee ben ook veel te nuchter om te denken dat ik alles kan redden en dat de enige ellende daar staat. Ellende zie ik ook direct om me heen hier. Kijk als er een grote kerel een shetje in elkaar staat te trappen krijgt ie 500 man die op zn nek springen met mij er bij. Maar dat gebeurt niet. Ik heb ook wat trieste gevallen gezien ook in Lingen. Twee jaar terug een merrie met een enorm doorgezakte rug en een grote open wond op de heup en nog meer kleinere wondjes. En ach zoveel groot en klein leed waar niemand wat aan deed. Ook nog een gillend mens wat een handelaar te lijf wilde gaan, was ook in Lingen trouwens....Een hele rij paarden van verschillende rassen met een soort mokachtig verschijnsel van wondjes en plekken in de sokken tot aan de flanken.

    Ik denk ook dat er heel wat te koop staat daar dit keer en vast voor heel leuke prijsjes. Maar ik heb dat dus niet he, ik heb zat (teveel) paarden er komt niets bij, ik wil er niets bij, hoe leuk ook, hoe zielig ook dus ik neem echt niets mee.
    Ik kijk wat paardjes maar eerlijk gezegd vind ik de rest veel leuker van de markt, de paardenspulletjes, de gewone markt en de lekker viskraampjes eventueel terrasjes, gewoon leuk. Ik ga dus ook de stad in om niets te kopen hoor haha....helemaal als ik gewoon niets vind. Verdoven doen ze hier ook met de umzug van het schutzenfest trouwens, wel met iets homeopatisch achtige muesli geloof ik. Ik heb hier drie klinisch dode paarden maar die hoef je daar echt niet neer te zetten en breken de hele markt af volgens mij....igg Hummer Wink
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van vera za 17 okt 2009, 18:13

    Als je nu geen kippies krijgt Ingeborg dan meeten we volgende keer wel bij jou - krijg je als dankje kippies... Cadeautjes mag je niet weigeren toch! lol!
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina zo 18 okt 2009, 21:47

    wij gaan ook heen

    voor"nood" heb wat geld op zak ,een nummer van een vervoerder ook

    maar niet speciaal om echt wat te kopen gewoon ter zekerheid
    je weet nooit Wink (mijn eigen trailertje staat in de buurt )
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda ma 19 okt 2009, 20:27

    Wij gaan dus ook, het weer is goed morgen en wil er wel eens tussenuit. Heb wel geld mee maar niet voor een paard. Als ik een heel kleintje tegen kom mag ie op schoot mee terug. De rest laat ik ongeacht wat, staan...
    afijn kom ik romeo tegen ofzo...helemaal zielig en treurig...neeee, die staat lekker te genieten in de wei bij zn nieuwe baasjes die helemaal dol op hem zijn. Althans dat vertellen ze me haha....
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van jbv di 20 okt 2009, 19:05

    Zijn jullie nog kippen of andere viervoeters tegen het lijf gelopen?
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda di 20 okt 2009, 20:16

    Kippen ? Ik heb geen kip gezien, runderen etc mogen er niet meer staan, wel twee ezeltjes gezien.

    Half tien daar en vier uur pas weer thuis. Ben dan ook nu doodmoe van dat geslenter en van het lopen naar het volgende dorp ongeveer waar de auto stond haha.... GC hetzelfde verhaal, toen zij de markt eindelijk bereikt had na wat km's lopen waren wij al weer op de terugweg. Ik heb niemand gezien behalve mijn grote bokt vriendin Flicka. Nou ja, Jan zag haar ik niet.

    Er stonden enorm veel friesen en enorm lang ook, het stond tot op het laats nog helemaal vol. Lijkt wel recessie...Pony's als Amigo maar dan 2 jaar oud kon ik voor 200 euro meekrijgen. Belgen zat waaronder een zo super leuk heel klein zwart belgveulentje. Heeeeel veel shetjes....hele leuke ook. Heb wel even iemand er boos toegesproken die met een groot stuiterpaard aan de hand een mensenmassa in ramt die helemaal vast stond. Ik kon geen kant op en voelde het hele paard langs me gaan en bij de achterkant aangekomen deed ik een schietgebedje.... Het gebeurde al eerder en ik zei tegen Jan:waarom doe ik dit ik word hier niet vrolijk van ! Zegt een handelaar tegen me, zolang hij loopt trapt hij niet....jaja...toch hou ik daar niet van.

    Het was heel druk, te druk, en op een gegeven moment werd ik uit de massa gedrukt en liep op 20 cm achter de paardenkonten langs. Hmm, weer hardop zei ik, ik wil hier helemaal niet zijn....waarop iedereen om me heen terug deinsden haha.....die dachten ook oeps, waar zijn we mee bezig. Ik zag een paard, leek erg op Sam, ook weinig sokken, was ook geen pure fries. Ik zag nog en fries, machtig beest met een niet fries hoofd. Heb hele grote friesen gezien trouwens. En hele magere en met hele doorgezakte ruggen, merries voornamelijk. Ik denk oudere fokmerries. Een hele leuke shet met duidelijk cushing waar de geinteresseerden gelijk weg liepen. Maar ondanks de krulvacht was oogde hij verder nog erg monter moet ik zeggen. 1 paard met wondje aan voorbeen wat net gebeurd was maar kreeg gelijk alle aandacht van de verkoper. Heel veel paarden, vooral friesen met enorme zware vette manenkammen en vetafzettingen bij de staart. Voor mij een signalering dat er iets goed mis is en anderen vonden het mooi. Heb ook heel veel goed verzorgde paarden gezien, glanzende vachten, goed verzorgde hoeven, heldere blik in de ogen. Ook heel veel paarden gezien die dof waren en suf en lusteloos. Ook heel wat wormenbuikjes vooral bij de pony's. Maar ben nergens echt van geschrokken eerlijk gezegd.
    Heb ook tinkers gezien maar niet van die mooie. hier en daar sprong er wel een paard of pony uit waarvan ik dacht, dat ziet er goed uit.

    Er moest zelfs iemand met zijn tweespan door de mensenmassa heen, belachelijk gewoon. Heb ook een grote shet gezien voor een wagentje met wel heel grote oren. Daar zit ezel in.

    Had ik een paard gaan kopen daar dan had ik zeer zeker wel iets kunnen vinden. Er staan ook betrouwbare fokkers/handelaars met naamsbekendheid. Friesen zat om te kiezen, belgen ook, en anders was het iets bonts geworden. Ook leuke tuigers gezien en leuke (volgens mij) zwartblespaarden. Twee fjorden gezien waarvan 1 in romeo's kleur. En heeeeeel veel warmbloeden en soms hele mooie ook. Tja wat stond er niet....een shire heb ik niet gezien wel iets wat er op leek maar was kleiner en wit met veulen. Heb ook geen merens gezien.

    Heel veel gekocht kleding, schoenen, tassen , vesten, twee kussens, haring, kibbeling, gamba's, mosselen en maar liefst twee paardenworsten waarvan 1 voor mijn ouders. Ik geloof dat wij de enigen waren die de worsten kochten, erg he.... Alleen voor de markt zou ik al gaan, de paarden zijn voor mij feitelijk bijzaak om te kijken. Ik heb geen plek, geen tijd geen fut en geen zin in nog een paard erbij. En daarbij, ben eigenlijk zeer tevreden met wat ik heb staan hier. Had nergens tegen willen ruilen dus dat is een goed teken.

    Zielig en redden daar begin ik echt niet aan. Okee als ik er om vijf uur loop en iedereen is naar huis en er staat een zielig diertje nog aan een boom, dan redt ik het wel. dan kom ik het wel bij 1 van jullie brengen want ik hb er geen plek voor. De friesen vreten alles op met huid en haar en meer dan amigo en een belg krijg ik niet in dat stalletje gepropt. Die twee liggen al lepeltje lepeltje snachts...de friesen ook. Niet door ruimtegebrek overigens haha....

    Ben benieuwd of Tina nog en "nood"geval tegengekomen is ?? Very Happy
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina di 20 okt 2009, 21:06

    tina heeft tegen een mooi prijsje een 4 maand oud hengstveulen meegenomen Very Happy maatje voor fino
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg wo 21 okt 2009, 08:42

    Haha, tina heeft uitbreiding!
    Ik heb wel een paar kippetjes gezien, maar die hingen naakt voor een warm rooster lol!
    Verbazingwekkend veel friezen! Mijn vader zei dat het vroeger uitzondering was een fries op de markt te zien....
    Hebben jullie die grote schimmel gezien? Die vond ik wel leuk. Verder stond er eigenlijk niks bij....Oja, zo´n heel klein appaloosa ponietje stond bij Pol tussen de friezen en een knots van een vos, dat leek echt grappig!

    Natuurlijk heb ik me netjes aan mijn woord gehouden, heb geen paard of pony gekocht. Tom daarentegen.... Rolling Eyes (later meer... Wink )
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda wo 21 okt 2009, 10:01

    Haha ja idd die mini's heb ik ook gezien tussen de grote paarden bij Pol met een enorme grote vos ernaast.
    Ze kwamen nog niet tot zn knieen en hadden nog geen eens het formaat Golden Retriever. En welke schimmel bedoel je ? Een warmbloed of dat grovere paard met dat veulen ? Leek richting shire te gaan maar weet het niet zeker.....
    GC trof niet veel friesen aan maar ik heb er echt hele rijen zien staan, heel veel veulens ook. Twee jaar terug stonden er heel weinig, de laatste daar ging aan mn neus voorbij van een man uit Emden of Leer (hobbyfokker) die goed bekend staat. Twee jaar terug stonden bijna alle friesen veulens al bij export/transport en daar was het nu verbazingwekkend rustig. Ik heb dan ook maar drie ker opzij moeten springen voor paarden die daarheen gingen, twee jaar terug was dat wel even anders. En toen wij weg gingen om een uur of twee stond het nog helemaal afgeladen met paarden terwijl het twee jaar terug om die tijd echt zoeken was naar iets redelijks wat er nog stond en de friesen dus allemaal weg waren op wat kneusjes na.
    Het was duidelijk recessie.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda wo 21 okt 2009, 10:02

    Oeps...leuk Tina ! Wat heb je gekocht ??
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van jbv wo 21 okt 2009, 11:40

    Leuk Tina! Ben benieuwd naar je aankoop.
    Foto,s
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina wo 21 okt 2009, 12:22

    dan stel ik voor
    finos afspeenmaatje , ons nieuwe aanwinst dus
    frans ,trekpaard hengstveulentje van net 4 maand oud
    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober 2lik0b9

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober 210f69j
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van jbv wo 21 okt 2009, 13:55

    Leuk Tina,
    Was hij al afgespeend of is dat gister gebeurt?
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina wo 21 okt 2009, 15:03

    nee is gisteren gespeend (moeder was al eerder verkocht op middag ,arm ding, naar roemenie ,vertelde de handelaar )
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van jbv wo 21 okt 2009, 17:11

    En hoe maakt hij het vandaag bij jou? Gaat het goed?
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van vera wo 21 okt 2009, 17:14

    Grote schock toch voor zo'n beestje - 4 maanden oud, naar de markt - moeder weg - en dan naar Tina.
    Troetel hem maar lekker!
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda wo 21 okt 2009, 17:36

    Leuk beessie Tina ! Heb je hem al een naam gegeven ?

    Zo stonden er helaas wel meer te jonge veulentjes al zonder mams. Ik weet niet of ik deze heb zien staan. Ik zag wel een trekpaard veulen wat pikzwart was ook zo heel klein. Die vond ik zoooo leuk !
    Wat is een frans trekpaard ? Hetzelfde als een nederlands trekpaard ? Of Brabander of iets....Ik heb altijd het idee dat het feitelijk allemaal hetzelfde is als een belg. Kan ook nooit de verschillen zien eerlijk gezegd. Wel als je het over Pecherons enzo hebt. Maar die trekpaarden zo ook een rheinisch deutsche kaltblut of iets is voor mij hetzelfde.
    Jeanette
    Jeanette


    Aantal berichten : 4475
    Woonplaats : Rindern bei Kleve

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Jeanette wo 21 okt 2009, 18:40

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Tina ...

    Zo te zien mist hij zijn mama niet echt , is lekker aan het bikken , heeft een nieuw vriendje .
    Life goes on ...
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg wo 21 okt 2009, 19:18

    4 maand is erg jong, maar de meeste veulens daar zijn jong....Dylano, de tuiger die we vorig jaar gekocht hebben, was ook nog maar 4 maand en ´s morgens bij de moeder weggehaald. Hij snapte toen nog niet eens wat brok eten was!
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina wo 21 okt 2009, 21:13

    hahaa ,is geen frans trekpaard
    sorry staat ook beetje onduidelijk
    zijn (stamboek)naam is frans Laughing

    heeft vandaag toch even alleen gestaan in de bak
    leila joeg hem kris kras het land door (af en toe grrrr mijn leila )
    bijtend en trappend
    dalia erachter aan meegalopperen ,fino op de nek te spelen
    hij was helemaal beduusd ervan en hij mist de mamma overduidelijk
    eten gaat mondjesmaat

    morgen komt miranda en fino alleen bij hem en de oude krengen kijken maar achter draad toe van andere kant (bedaren wel weer )

    hij staat avonds naast hun in eigen stal
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina wo 21 okt 2009, 21:18

    dit is de vader van hem
    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Dennis
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina wo 21 okt 2009, 21:23

    wat ik erg vind ,is dat bij 60% van de trekpaardveulens die ik gezien heb ,weer blokstaartjes
    was die donkere veulen een merrieveulentje ? met een blokstaartje
    dat omgezeil van dat verbod ,ergelijk ,niks geen goedkeuring met medische verklaring erbij ,gewoon verbod om te vertonen op keúringen en standaard een boete erop bij korte staart
    wat alleen maar over de eu weg kan door in die landen waar wel mag ook te gaan verbieden

    gelukkig heeft frans zijn staartje nog
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van ingeborg do 22 okt 2009, 11:36

    Nou, als frans op zijn vader gaat lijken! Shocked
    Ik vind het mooi om te zien dat hij zijn staart nog heeft. Die blokstaartjes vind ik echt dierenmishandeling. Dat ze daar van het stamboek nu niet een keer wat aan gaan doen...
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Petra do 22 okt 2009, 15:23

    Frans met staart, ik vind hem leuk!!
    Wel wat sneu om met vier maanden al bij mams weg te moeten, maar bij jou krijgt ie het goed!
    Geniet ervan Tina.

    De rest heeft zich dus ingehouden en niks mee genomen.
    Tja en Tom was niet op de markt dus die mocht paardjes kopen. lol!
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda vr 23 okt 2009, 13:43

    ooh haha frans het trekpaard....niet een frans trekpaard... ik dacht al, ze zijn er vast wel denk ik ?

    Zwarte veulentje had staart nog en stond van bergje hooi te eten, ik weet niet of het een merrie was.. Direct daarnaast stonden grotere veulens te suffen in de kleur van hummer ongeveer. En een heel klein stukje verderop stonden ik dacht twee groter belgen heel goed verzorgd. Vlak ervoor stond een machtige fries in zn eentje. Toch camera mee nemen en vroeger gaan dan volgende keer denk ik.
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van tina vr 23 okt 2009, 21:16

    dan weet wel waar ,die 2 belgen waren goed verzorgd
    dat was bij de vrije vakken achter toch
    (vond het trouwens idioot allemaal ingedeeld dit jaar ,hier wat en daar wat )
    maar die ene ,oh dat was echt eerste bedorven belg die ooit gezien had ,stak mijn hand uit en whoepsssss een partij tanden vlogen me voorbij ,oren in de nek ,nee brrrrrrrrr een boze belg is nog erger dan een warmbloed
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van luve_rozes za 24 okt 2009, 07:38

    Je aanwinst is leueueueueuk.....!!!!

    Ingeborg; wat een aparte kleur, leuk span zo!
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Linda za 24 okt 2009, 19:48

    Nou idd, boze belg lijkt me doodeng ! Jan die liep overal op af, de meest woeste friesen ging hij in hun oor fluisteren. Sommigen gaven een lichaamstaal die zei nog 1 aai en ik grijp je. Dus daar trok ik hem ook weg. Ben alles van vroeger nog niet vergeten al lijken de paarden heden ten dage veel meer mensenvrienden te zijn. Maar dat geld weer niet voor de boer die alles met een klap op de kop oplost. dat geld voor de man hier achter ook, die doet het ook en staan uiteraard niet te tutten met hun friesen. 1 of twee zijn dan ook hapfriesen die er niet vriendelijk bij kijken. Maar als hij een brul geeft dan bedenkt het paard zich gelijk.Ik denk dat hij heel raar opkijkt als de friesen hier me weer eens in de houtgrep nemen.

    Afglopen zondag ook met de vossenjacht, ze gingen niet eens eten ! Ze voelden zo goed aan dat ik in de stress was dus ik moest en zou getroost worden. Heel de tijd twee hijgende friesen in mn nek. Pas toen ik zei dat het echt wel goed kwam, een paar keer, gingen ze en paar pasjes achteruit.

    Gesponsorde inhoud


    Zuidlaardermarkt  dinsdag 20 oktober Empty Re: Zuidlaardermarkt dinsdag 20 oktober

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do 09 mei 2024, 02:02