Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Forumh11
" "
" " Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Image003
" " Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Logoharmwending

3 plaatsers

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van luve_rozes vr 11 nov 2011, 08:20

    EMMEN 8 november 2011 - 'Nederlanders die vlak over de grens in Duitsland wonen parasiteren op onze gemeenschapsgelden". Dat vindt althans de Emmer wethouder Bouke Arends (PvdA). Hij zei dit gisteravond tijdens de algemene beschouwingen van de gemeenteraad van Emmen.

    Arends reageerde op een vraag van het raadslid Wim Halm van de lokale partij BGE, die Arends erop wees dat het Nederlanders wel heel gemakkelijk wordt gemaakt om net aan de andere kant van de grens te gaan wonen. Huizen en bouwkavels zijn daar veel goedkoper.

    Maar Arends heeft voor de meesten van hen geen goed woord over, omdat ze wel gebruik blijven maken van veel voorzieningen in ons land, zoals het onderwijs. "Wij in Nederland dragen hun lasten. Ik zeg tegen die mensen: blijf dan ook helemaal daar, dat is pas eerlijk. Ga lekker integreren in Duitsland en kom niet terug."

    Een deel van de gemeenteraad keek verschrikt op van de woorden van de wethouder. Henk Huttinga van de ChristenUnie maande Arends om zijn woordkeus te matigen, gezien het on-Europese karakter van zijn woorden. Maar Arends wilde van geen wijken weten. "Dat verzoek leg ik naast mij neer. De heer Halm heeft iets geraakt bij mij."

    Aangifte tegen wethouder Arends

    EMMEN – Dhr. Jan Hoekstra uit het Duitse Wener doet aangifte tegen Bouke Arend.

    Aanleiding is een uitspraak in de gemeenteraad door de wethouder over Nederlanders die in Duitsland wonen, deze zouden parasiteren op de Nederlandse gemeenschap. Hoekstra voelt zich beledigd door deze uitspraak en doet op grond hiervan aangifte van smaad en laster. Wethouder Arends wijst erop dat hij onschendbaar is voor uitlatingen in de raadszaal.


    NOZ.de: Bleibt dann ganz da"

    Politiker aus Emmen beschimpft Grenzgänger als Parasiten

    Emmen/Gronau. Der preiswerte Häuserkauf zahlreicher Niederländer in der deutschen Grenzregion stößt manchem in Holland übel auf. Als Parasiten hat Stadtrat Bouke Arends in Emmen Landsleute beschimpft, die zwar im Emsland oder in Westfalen wohnen, aber weiter holländische Schulen und andere Einrichtungen in Anspruch nehmen.

    „Wir in den Niederlanden tragen ihre Lasten. Ich sage diesen Leuten: bleibt dann ganz da, erst das ist ehrlich. Integriert euch schön in Deutschland und kommt nicht mehr zurück", meinte der Sozialdemokrat nach einem Bericht des „Dagblad van het Noorden".
    Es gebe in der Tat einige Niederländer, die letztendlich nur zum Schlafen in Deutschland seien und ihr übriges Leben in Vereinen und mit Freunden in Holland fortführten, sagte Euregio-Sprecherin Melanie Egermann am Donnerstag in Gronau. Die Kinder seien eigentlich in Deutschland schulpflichtig, darauf werde von den Behörden aber nicht so streng beharrt. Da das Budget der niederländischen Schulen von der Zahl der dort lebenden Kinder abhänge, seien die Grenzgänger eine Belastung. „Allerdings können wir auch feststellen, dass sich immer mehr Niederländer in Deutschland integrieren, auch im Vereinsleben, und ihre Kinder auf die deutschen Schulen schicken."

    Der jahrelange Zuzug von Niederländern wegen niedrigerer Häuserpreise in Deutschland sei inzwischen ins Stocken gekommen. Hausbesitzer beiderseits der Grenze erzielten bei einem Verkauf derzeit keine befriedigenden Preise, deshalb seien weniger Immobilien verfügbar.



    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Linda vr 11 nov 2011, 14:41

    Nou ja...snap ik niet hoor, het feit dat we dan net als iedere andere in NL wonende nederlanders ook daarvoor betalen wordt maar even vergeten. Het is nml. zo: dat als je geen voorzieningen betaald je er ook geen gebruik van kunt maken in NL. Zo kun je, ookal betaal je er wel voor middels de AWBZ, niet van de voorzieningengebruik maken die via de AWBZ geind worden maar waar de uitvoer daarvan aan de gemeente is toebedeeld. M.a.w. wie parasiteert er nu op wie ?
    Het is een erg domme uitspraak van deze meneer Bouke Arends.....
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van luve_rozes vr 11 nov 2011, 17:41

    Bouke heeft ten dele wel gelijk, hij verwijst alleen naar de scholen, en dat klopt. Die krijgen geld, naar kinderkop per gemeente. Ieder in Duitsland wonend kind, wat in Nederland naar school gaat, wordt niet geteld, dus daar wordt geen geld voor gevangen. Daar staat tegenover, dat de Duitse scholen met hetzelfde probleem zitten, maar vanuit een ander punt. Scholen lopen leeg omdat gezinnen kleiner worden, en worden op een gegeven moment gesloten. Leraren op straat, maar ook winkels en catering, die het hebben moeten van de scholen, gaan op de fles.Daarnaast bestaat de verplichting om in je woonland naar school te gaan.

    Maar de in D wonende N., die in Nederland werkt, zegt: wij netalen in Nederland ook nog belasting, dus waarom is het een punt, dat we gebruik maken van de voorzieningen daar? Maar dan lijkt het dus op een potje, wat miet gevuld wordt, uit die betalingen/belastingen.

    Feitelijk is Duitsland de enige die vooralsnog te klagen heeft, lijkt me. Ze vullen wel de Kinderbijslag aan,en krijgen daar niet voor terug. Er wordt een huis verkocht, misschien wat aankopen in D. gedaan,een auto misschien, maar verder zie ik hun voordeel niet, als de mensen verder Nederlands blijven. Hier in het dorp is ook zo'n familie, ze doen geeneens moeite Duits te spreken, blijven Nederlands praten, en zoals vanavond hadden ze andere Nederlanders uitgenodigd st maarten mee te lopen, terwijl er hier ingekocht wordt per kinderhoofd. Het lopen is overigens tot elf jaar, hun 14 jarige dochter loopt als enige reus gewoon mee. Je zou zelf zeggen, ergens moet ze een lampje gaan branden, maar nee, hoor. En verder gaat het inderdaad in N. naar school, sport, etc.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Linda vr 11 nov 2011, 23:18

    Ik vind dat beiden niet moeten klagen als ze het zelf zo geregeld hebben. Want al wil je alles in duitsland doen omdat je daar woont, dan mag het niet van nederland. En andersom ook, hebben ze zelf geregeld.
    Hoe het precies met scholen geregeld is weet ik niet, maar moet je als ouder geen geld betalen om je kind naar school te laten gaan ?

    Maar de uitspraak, parasiteren en wij in NL dragen hun lasten is gewoon onzin.Daarmee scheert hij alles en iedereen over 1 kam. Alle gepensioneerden, en dat zijn er erg veel, maken geen gebruik van het onderwijs. Zijn wel verplicht hun belastingdeel over de AOW in NL af te dragen, met alle voor en of nadelen daarvan. En die keus heb je dus niet om het niet te doen. Zij betalen AWBZ premie, waarvan het grootste deel ten uitvoer wordt gebracht door gemeentes. Dat geld houden de gemeentes in hun zak want je kunt er geen aanspraak op maken, daar zegt hij niets over.

    Stukje info van de rijskoverheid waarbij wmo een pakket voorzieningen betreft die uit de AWBZ wordt gefinancieerd.

    Voorziening uit Wmo aanvragen in buitenland
    Als u in het buitenland verblijft, kunt u alleen een voorziening van de Wmo aanvragen als u in een Nederlandse gemeente in de GBA bent ingeschreven. Uw gemeente is niet verplicht om u een voorziening uit de Wmo te geven als u verblijft in het buitenland. Ook kan de gemeente er rekening mee houden dat zorg in veel landen goedkoper is dan in Nederland. U ontvangt dan in het buitenland een lager pgb dan in Nederland. U kunt geen gebruik maken van de Wmo als u permanent in het buitenland woont.


    We werder al eerder parasiten genoemd door minister Hogervorst die doelde op gepenioneerden die na hun pensioen in het buitenland gingen wonen. Hij moest van de rechter door de knieen en daarom bestaat er nu een woonlandfactor.
    Zulke uitspraken zijn gewoon veeeeel te kort door de bocht.

    De overheid in Nl kan zich alleen maar irriteren aan het feit dat wij onze overige centjes in duitsland uitgeven. Ik vind dat je het recht hebt om zelf te beslissen wat je met je geld doet en waar en waaraan je dat uitgeeft. Je hebt er toch hard voor gewerkt en je belasting betaald ?

    Vergeet niet, van de ca. 42% belasting die je betaald over je inkomen is 12,15 AWBZ, AOW 17,9 %, ww 4,2% WAO 5,1 % . Kortom het overgrote deel van belastingen is premies voor voorzieningen en een heel klein deel mag de belastingdienst zelf houden.
    Dan kom ik op 39,35 % aan premies voor voorzieningen waarvan je dus WW al niet krijgt, en het overgrote deel uit de AWBZ niet krijgt als je er aanspraak op moet maken en in het buitenland woont. Maar betalen moet je wel....
    Kom ik weer op het punt dat zo'n uitspraak veeel te kort door de bocht is. Dus het kan zijn dat hij ten dele gelijk heeft wat betreft onderwijs, maar dan verzwijgt hij de extra gelden die binnenkomen via de AWBZ die ze van ons allemaal kado krijgen. En dat is echt niet weinig. Op AOW na het grootste deel van je premies en van je totale belasting.
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van luve_rozes za 12 nov 2011, 10:01

    Daarmee laat hij ook zien geen verstand te hebben van zijn eigen portefieulle, internationale belangen. Zijn uitspraak lijkt ook gestoeld op de stagnatie van de verkoop van percelen voor de bouw in Emmen. Die mensen die het niet kunnen of willen betalen, besteden hun geld net over de grens bij Emmen.Hij vergeet imo, dat er ook veel Duitsers in nederland op kamers gaan, en studeren, en met name bij Stenden PABO.Men ziet het dus meer als een wisselwerking, en als Europa.

    Je betaald in Nederland (indertijd) rond de 17,50€ per kind per jaar voor het lager onderwijs. De rest wordt aangevuld. Waar dat precies wegkomt, weet ik niet.Hoger onderwijs betaal je dus zelf, woon je in Duitsland, en ga je naar school in Nederland, kun je bij DUO basisbeurs en stufi aanvragen. Maar dan wel als je voorlopig aan de 3-6 regeling voldoet, waaronder een aantal jaren in Nederland te hebben gewoond.In 2014 vervalt de 3-6 regeling, en moet je gewoon in Nederland studeren, maar mag je in het buitenland studeren, voor bv een jaar, met stufi.
    Woon je in Duitsland, en studeer je in Duitsland, krijg je alleen (mogelijk) voor de hogere studies stufi, en dat wordt dan bekeken.Meeneembare stufi heet dat dan.Studies op HBO niveau en hoger, worden financieel breder ondersteund. Anders heb je gewoon pech, ook al verdienen je ouders geld in Nederland.Dat is dus niet Europees, plotseling.

    Dus als Cath hier haar opleiding afrond, moeten we dat zelf betalen, doet ze dat in Nederland, dan kan ze stufi aanvragen tot 2014, daarna moet ze het huis uit,en in N. wonen, wil ze het krijgen.Maar dan parasiteren we dus.Volgens Bouke, maar, de mensjes hier hebben er ook moeite mee. En dat heeft niets met Nederlander zijn te maken, want er zijn hier ook Duitsers, die in Nederland de kids naar school doen (jajaja).Het zijn maar 2 gezinnen, maar het valt niet in goede aarde.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Linda zo 13 nov 2011, 14:23

    Dat het onderwijsdeel niet lekker in elkaar zit dat is duidelijk als ik het zo lees. Als Nl daar problemen mee heeft omdat we er voordeel van zouden hebben als NLer wonende in Duitsland, dan moeten ze dat veranderen. Over de gehele linie genomen zorgt de staat er nog steeds voor dat de weegschaal wat dat betreft nog altijd iets doorslaat naar de voor ons onvoordelige kant. Wat dat in balans brengt zijn de lage huizenprijzen en dus hypotheken en bepaalde gemeentelasten en belastingen en bijv. de wegenbelasting en nog een aantal dingen. Maar dat is niet ten nadele van de geemschapsgelden.

    Als je googled op Bouke dan kom je reacties tegen van mensen uit Emmen en ook Nederlanders die in Duitsland wonen. Als ik de Emmenaren hun reacties lees wil 99% zo snel mogelijk van Bouke af.

    Als je toch in Nl je premies en belastingen betaalt heb je toch ook recht op vergoedingen en eventuele voordelen daarvan ? Dus ook kinderbijslag en wat mij betreft recht op onderwijs net als ieder ander kind van ouders die in NL belasting betalen.
    Kijk dat je geen afvalstoffen heffing betaalt aan de gemeente Emmen, we brengen daar toch ook niks weg aan afval ?
    En wat vind hij dan van mensen zonder kinderen en de gepenioneerden die over de grens gaan wonen ?

    Er staat ook een opmerking over een mevrouw die naar Rutenbrock verhuisde en haar scootmobiel moest ineleveren. Vind ik ook logisch, die krijg je van de gemeente in bruikleen maar dan moet je daar wel blijven wonen. Ik kan nu ook niet in Emmen gaan vragen of ze een traplift aan willen leggen.....daar hou je lijkt mij automatisch rekenning mee.

    Nederland heeft zelfs een europees verdrag opegezegd in 2006 zodat ze aan NL ers binnen de EU een aanvulling op de WAZ niet meer hoeven te betalen.....hoe ver willen ze gaan.? Wat me nu op een andere vraag brengt......nieuw topic.
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Lehn_Herr di 15 nov 2011, 20:31

    Och, ieder systeem kent zo de typische voorbeelden waardoor een bepaalde groep nét een voordeeltje haalt, hoe je 't ook bedenkt! Dus: Ik voel me niet aangesproken. Als ik voordeeltjes zie zal ik die ook benutten, daarvoor ben ik Hollander LOL
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Linda di 22 nov 2011, 16:55

    Ik voel me ook niet direct aangesproken maar ik vind zulke uitlatingen altijd eng overkomen, net alsof het voortkomt uit jalouzie of het misgunnen van.....als een ander een voor hem beter werkend plan heeft verzonnen je dan toch maar netjes binnen de lijntjes mee moet blijven lopen want het word je niet gegund. Net alsof je hem direct in zn portmonnee raakt wat uiteraard onzin is. Maar goed.....Emmenaren zijn niet zo positief over de man dus dat zal wel ergens aan liggen denk ik, dus we moeten hem niet serieus nemen...er wordt wel meer geblaat hier en daar...gelukkig hebben we wetten en regels en plichten en rechten die het meeste netjes regelen en je wat vrijheid van keuze geeft.

    Ik vraag me alleen wel af, wat er veranderd als Europa niet meer is wat het nu is straks, door de crisis...als dat gebeurt dan....
    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Lehn_Herr vr 25 nov 2011, 19:04

    Linda schreef:Ik vraag me alleen wel af, wat er veranderd als Europa niet meer is wat het nu is straks, door de crisis...als dat gebeurt dan....
    Tsja.. dan tóch naar de Auslanderbehörde.. verblijfsvergunning of zo...
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

    Haha...nou als dat het enige is valt het nog wel mee...Aan de andere kant, de meeste verdrage tussen NL en DE vallen momenteel niet eens onder de europese verdragen maar zijn puur tussen DE en NL....dus het zal wel niet zo'n vaart lopen dan denk ik..

    Gesponsorde inhoud


    Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten. Empty Re: Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za 27 apr 2024, 15:36