Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

koetsje Forumh11
" "
" " koetsje Image003
" " koetsje Logoharmwending

5 plaatsers

    koetsje

    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    koetsje Empty koetsje

    Bericht van Hanna ma 10 aug 2009, 17:58

    Ik zag deze te koop staan en ben stiekem op zoek naar eentje.M

    Maar van vinden jullie ervan? De pony die er op de fotobij staat is 1.30 en er heeft schijnbaar ook al een grote fries voor gestaan. Dus onze monsters zouden hem kunnen trekken. het is geen superdeluxe, maar dat zoek ik ook niet Wink

    http://www.markt.de/46419/Reitsportzubeh%C3%B6r/kutsche%252C+reithose%252C+westernsattel%252C+pad%252C+gurt/absIndex,5/categoryId,1200000000/rView,list/recordId,f6a593c3/expose.htm
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van Petra ma 10 aug 2009, 18:45

    Tja dat zijn weer zulke persoonlijke meningen.
    Maar ik zal de mijne geven.

    An sich lijkt het me een leukje. Maar ik zou nooit gaan mennen met een koets die geen voetremmen heeft.
    Alleen een handbremse helpt voor mijn gevoel niet voldoende.
    Even "helpen" met remmen als je een heuveltje afgaat bv. is met een handrem haast ondoenlijk.

    Succes met je keuze Hanna!
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van vera ma 10 aug 2009, 19:28

    Niet doen - dit wagentje is ongeremd - zie wat Petra schrijft over de handrem en vooral ongeveerd! Daar stuiter je van de bok af.
    Ook is de bok veel te laag - aöls je ment moet je over je paard heen kunnen kijken en vanaf dit lage bokje zie je totaal niets.- Gewoon niet doen elke euro die je daar aan uitgeeft is een teveel.
    Als je wilt gaan mennen zul je gewoon een paar centen uit moeten geven - anders is het al vooraf een fiasco.
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van joke ma 10 aug 2009, 20:06

    Koetsje? Nou ik ga grof worden maar dit heeft met een koets niets van doen, dit lijkt echt nergens op, sorry hoor dat ik het zo negatief breng maar alle waar is naar zijn geld en een beetje koets kost heel wat meer dan de 250 Euro, die 250 kan je dan net zo goed meteen weggooien in een put. Het enige wat je hiermee kan doen is hooi halen, je moet hem dan wel zelf trekken . . . Nee ik weet dat ik niet vriendelijk over kom maar ik doe dit om je te behoeden voor teleurstellingen. Wij hebben een wagen die 10 jaar terug het 30 voudige heeft gekost maar we rijden er nog steeds mee en als het je nu financieel net uitkomt dan kan je beter even door sparen want met zo iets als uit de advertentie loop je echt gevaar.


    Laatst aangepast door staroo90 op ma 10 aug 2009, 20:11; in totaal 1 keer bewerkt
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van Hanna ma 10 aug 2009, 20:10

    Haha... heerlijk eerlijk... daar hou ik van. Laughing Ik heb namelijk nog helemaal geen verstand van koetsjes.... maar het is duidelijk Razz
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van joke ma 10 aug 2009, 20:15

    Hanna kom naar de meeting dan kunnen we een boom opzetten over koetsjes, onze vriend bouwt ze nl zelf en we zijn elk jaar te vinden op een stand bij Paard & Koets in november. Ik denk dat je voor een beetje wagen rond de 1000-1500 moet rekenen.
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van Hanna ma 10 aug 2009, 20:24

    Het is nog steeds twijfelachtig of we kunnen. We moeten nog horen hoe laat we zatedag een workshop gaan geven. Is dit 's ochtends dan komen we, maar als het later is dan heeft het geen zin meer om nog te komen, helaas...

    Het leekme wel leukzo'n koetsje voor erbij. Ik kan namelijk nog niet mennen en om er straks eentje te kopen voor veel geld en het misschien niet leuk te vinden Wink daarom hoopte ik dat dit wat zou zijn. Maar ik koop ook liever geen kat in de zak.
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van tina ma 10 aug 2009, 20:51

    als je van plan bent over veldwegen te mennen is dit geen koetsje
    is alleen geschikt voor over asfaltwegen

    zelf hebben we een goedkopere gehad ,wel bladgeveerd! op autobanden en een betere opbouw (heb ook verkocht voor 450 euro ,7 jaar terug )maar wij menden over geasfalteerde wegen alleen

    we woonden bij delfzijl toen ,daar is niks anders te mennen Laughing

    als je goedkoop wil beginnen ,kijk dan eens op ebay ,reitsport ,kütsche
    vaak staan er leuke in de veilingen die geremder zijn en betere opbouw hebben ,je kan zoeken in bepaalde stralen
    en bedenk waar je de koets gaat inzetten ,alleen op een weg of overal Wink dus ook in land
    daar hangt de keuze meeste vanaf

    misschien heeft de rijverening een menafdeling en kan je daar voor de lessen een koets lenen?om te kijken of bevalt

    Gesponsorde inhoud


    koetsje Empty Re: koetsje

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 16 mei 2024, 07:06