Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Forumh11
" "
" " Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Image003
" " Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Logoharmwending

+8
Caroline
ingeborg
joke
gerda
Petra
vera
marianne
Liesbeth
12 plaatsers

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth vr 15 mei 2009, 17:04

    Op zondag 12 juli zal Roel een clinic hoefverzorging houden bij Petra in Groß Berßen. Tijd: van 11.00 - 15.00 uur.

    We beginnen om 11.00 uur met koffie en theorie. Om 12.30 verzorgt Petra de lunch, daarna gaan we weer verder met de clinic.
    De clinic zal o.a. inhouden:
    - De hoef, hoe ziet de hoef er uit, waar bestaat hij uit?
    - Onderhoud aan de gezonde hoef en hoe houdt je de hoef gezond.
    - Veel voorkomende hoefziektes en afwijkingen.
    - Wat kun je zelf doen aan hoefonderhoud?

    Roel kennende zal hij er moeite mee hebben de tijd vol te praten Laughing Wink Dus graag veel vragen stellen!

    Deze clinic is bedoeld als try-out, we willen dus ook graag van jullie leren wat we anders moeten/kunnen doen. Om te zorgen dat Petra en wij geen kosten hoeven te maken (koffie, lunch, hand-out) vragen we een bijdrage van € 5,- pp.
    marianne
    marianne


    Aantal berichten : 1969

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van marianne vr 15 mei 2009, 17:28

    Kan ik niet
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera vr 15 mei 2009, 18:07

    Wij komen - met 2 personen.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra vr 15 mei 2009, 18:47

    mmm ik geloof dat ik ook aanwezig ben Very Happy .
    Paulus ook, dus ook wij doen mee met twee personen.
    (of moet ik de hele tijd als bediening functionsfähig zijn, neeeeee toch???)
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera vr 15 mei 2009, 19:02

    Nee, we helpen! Je kunt gewoon meedoen.
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth vr 15 mei 2009, 19:05

    Ben je gek Petra! Ik ken het hele verhaal al Laughing , dus kan je sowieso de lunch uit handen nemen, als ik maar weet waar alles staat Very Happy
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van gerda vr 15 mei 2009, 19:18

    Ik kom denk ook met twee want is ook leerzaam voor Celine.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra vr 15 mei 2009, 19:54

    Dat wordt een goed evenement waar we echt wat aan hebben!
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth do 04 jun 2009, 12:25

    Verleden week kwamen wij aan de praat met een paardentandarts (ook een Nederlander die in Duitsland woont, John Kegge van www.happyhorse.nl ). Het leek hem leuk om mee te doen met deze clinic om mensen voorlichting te geven over het paardengebit.

    Lijkt dit jullie wat?

    De planning is dan dat de clinic tot 16.00 uur loopt, we hebben dan de beschikking over een beamer en kunnen alles dus goed laten zien. Extra kosten voor de paardentandarts bedragen € 2,50, dan maken hun ook geen onkosten om te komen.
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van joke do 04 jun 2009, 13:34

    Is een goede tandarts afkomstig uit de randstad, uit Pijnacker als ik het goed heb. Ik weet niet of ik werken moet dat weekend, ik denk het haast wel om dat we de week er op volgend met vakantie zijn. Als ik meer weet over het rooster dan meld ik me wel.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera do 04 jun 2009, 16:48

    Goed idee hoor Liesbeth, wat mij betreft helemaal ok.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra do 04 jun 2009, 16:55

    Echt superleuk....
    Tja ik kan natuurlijk niet anders dan dat zeggen. Veronderstel dat ik het er niet mee eens ben. Zou hij dan buiten voor de poort gaan staan uitleggen???
    Razz

    Nee flauw, het lijkt me reuze interessant. Ik heb al een lijstje vragen.
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth do 04 jun 2009, 17:03

    En ik had je al keurig om toestemming gevraagd .... Very Happy

    Hij kan erg leuk vertellen. Ondanks dat ik best veel van paarden weet en er een paar keer bij ben geweest als de paardentandarts er was en Roel ook tanden kan raspen heb ik toch weer nieuwe dingen van hem geleerd!
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra do 04 jun 2009, 17:06

    Tuurlijk, ik verheug me erop.
    ingeborg
    ingeborg
    Moderator All Topics
    Moderator All Topics


    Aantal berichten : 878
    Woonplaats : Nordhorn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van ingeborg vr 05 jun 2009, 05:46

    Helaas...dan kan ik niet.... Crying or Very sad
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth ma 06 jul 2009, 14:25

    Even omhoogschoppen, want het is al bijna zover. Er komen dus 6 mensen (incl Petra en Paul) als ik goed tel? Misschien dat er van mensen nog de agenda veranderd is, zodat ze wel kunnen komen. Ingeborg? Weet dat Roel het heel leuk zou vinden als jullie konden komen!
    Caroline
    Caroline


    Aantal berichten : 2656

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Caroline ma 06 jul 2009, 18:43

    Had graag willen komen, heb destijds een cursus natuurlijk bekappen gedaan, maar helaas... verjaardag (schoonmoeder affraid lol! )
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van joke ma 06 jul 2009, 20:21

    Ook ik kan niet komen, we zijn uitgenodigd door de buurvrouw, die met de hele buurtschap haar 80e verjaardag hoopt te vieren, daar kunnen we echt niet aan voorbijgaan.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera di 07 jul 2009, 08:28

    Wij komen samen als het weer het toelaat. Als het dazenweer is willen we de paarden niet een hele dag aan hun lot overlaten in de wei. Maar mocht dat zo zijn komt een van ons in ieder geval.
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van jbv di 07 jul 2009, 08:43

    Had graag gekomen, maar heb andere verplichtingen, Helaas!
    Leek me wel interessant en gezellig!
    GamblersCup
    GamblersCup


    Aantal berichten : 455
    Woonplaats : Lingen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van GamblersCup di 07 jul 2009, 09:56

    Even inbreken: Liesbeth, ik heb je een PM gestuurd, maar ik weet niet of het goed gegaan is vandaar dit berichtje tussendoor!
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van luve_rozes di 07 jul 2009, 15:45

    Hmmmm, Schützenfest.....helaas...
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van gerda di 07 jul 2009, 19:00

    Ctje en ik zijn er!
    gerda
    gerda


    Aantal berichten : 4006
    Woonplaats : Geeste-Dalum

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van gerda zo 12 jul 2009, 16:53

    Terug van de clinic van Roel en de paarden tandarts ( heel dom naam kwijt)

    Het was een hele leerzame middag, veel tips en trics liet Roel ons zien om de hoeven van je paarden zelf bij te houden. Van skibaan tot teen. We mochten ook zelf aan de gang met vijl ( dat gaat zwaarder dan je denkt) en met mes ( ikke nog maar niet) Mooi was ook te zien hoe het met de WLD van Mo gaat dat ziet er al veel beter uit. Omdat wij hier ook nog steeds moeten smeren was het ook leerzaam te zien hoe en wat je mag wegsnijden. Een hoefkrabber is voor mij niet afdoende om genoeg schoon te maken zodat je ook het idee hebt dat het hoef en zool op de aangetaste delen komt. Nu dus gaan oefenen. Na de gezellige lunch werd ons het een en ander over het paardengebit getoond via een dia reportage. Waarbij ook weer een aantal paarden manieren die effect op het gebit van het paard hebben, b.v.de natuurlijke houding tijdens het eten van het paard. Gewoon van de grond. En niet uit een ruif.

    Roel, Liesbeth en Tandarts met vrouw, bedankt voor de super informatieve dag. Peet en Paul bedankt voor jullie gastvrijheid en Mo bedankt dat je een vreselijk braaf proefkonijn wilde zijn.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra zo 12 jul 2009, 17:57

    Jep het was echt bijzonder leerzaam. Zelfs ikke durf wel aan de slag.

    Enne Die Mo.... ruim 2 uur stilstaan en voetjes geven... wat een brave knol ook. Thumbsup
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera zo 12 jul 2009, 18:42

    Sluit me helemaal aan bij het bobvenstaande - het was gezellig, leerzaam en duidelijk uitgelegd. Wij houden de voeten al zelf bij, maar je steekt veel op en het geeft een stukje bevestiging dat je op de goede weg bent.
    BRAVO Roel!
    En BRAVO Mo! - zoet paard hoor. Hij was wel blij dat hij verlost werd na twee uur en de wei in mocht.

    Dank ook aan Peet en Paul voor hun hartelijke gastvrijheid. Leuke dag zo!
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth zo 12 jul 2009, 19:49

    Inderdaad hulde aan Mo! Super hoe hij zich gedragen heeft cheers

    Ook wij hebben genoten, heerlijk zo'n enthousiast publiek die ook echt door vraagt. Roel was nog wel bang dat hij z'n tijd niet vol kon praten whahah ! Ook John en Monique vonden het hartstikke leuk!

    Ik persoonlijk vond het erg leuk om te zien dat twee mannen zo duidelijk laten merken gek te zijn van hun werk en er dan dus ook niet over uitgepraat raken. Wij zijn een paar keer bij John en Monique geweest, zij zijn een paar keer hier geweest en stiltes vallen er dan nooit lol!

    De verzorging van de inwendige mens vandaag was geweldig! Ik heb Petra dan ook gevraagd of zij bij volgende workshops mee wil als catering Wink

    Paul & Petra: hartstikke bedankt dat we jullie lokatie mochten gebruiken! Gerda, Vera, Willem en P&P: bedankt voor het aandachtig luisteren en vooral het enthousiaste meedoen!
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera ma 13 jul 2009, 18:01

    Willem??? Die heb ik dan gemist... lol!
    joke
    joke


    Aantal berichten : 1410
    Woonplaats : Emsbüren

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van joke ma 13 jul 2009, 20:16

    Ja wist je niet hé Vera, er waart ook nog een Willem rond. Razz
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth ma 13 jul 2009, 20:59

    Embarassed Embarassed Embarassed 1000 x excuses Gerrit Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera di 14 jul 2009, 07:22

    Geaccepteerd! Very Happy
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth di 14 jul 2009, 09:57

    Gelukkig! Very Happy

    Petra, waar blijven de foto's?
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera wo 22 jul 2009, 18:14

    Peet, als het lukt? Je hebt mijn toestemming al gekregen om de foto's met 'het mes' en van 'het snijden' te plaatsen. Wink
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra wo 22 jul 2009, 19:12

    Oooh chips totaal vergeten...
    Ga er nu aan werken! Embarassed
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra wo 22 jul 2009, 19:14

    Foto's zijn aan het uploaden!!!
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra wo 22 jul 2009, 19:35

    Nou komen ze:

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic

    Roel geeft uitgebreid uitleg over het bekappen van de hoeven, WLD en andere zaken die kunnen gebeuren bij en aan de hoeven.
    O.a. hoe je bij een paard wat dreigt te gaan slaan toch veilig de voeten op kunt tillen.

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic1

    Dan mogen we zelf aan de slag. Gerda was het vrijwillige eerste slachtoffer.
    Mo staat geduldig en blijf geduldig staan!!!

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic2

    Het vijlen wordt nogmaals goed voorgedaan. Moet je kijken hoe iedereen geboeid staat te kijken...
    Very Happy

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic4
    Daarna krijgt Vera de nodige instructies. Gaat goed!

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic5
    Meer dan goed zelfs....
    Mo kijkt even toe hoe alles in zijn werk gaat.

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic7

    En als laatste mocht Mo's grote chef nog gaan snijden.
    Om goed te oefenen de WLD weg te krijgen.

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Clinic6

    en als laatste de voet van Mo waar goed op te zien is dat er een beginnende WLD is.
    Of een bijna geeindigde, en laten we dat maar hopen.
    De kleine streepjes zwart in de witte lijn dat is het teken.
    Toch Liesbeth???

    Kortom het was een bijzonder leerzame ochtend waar iedereen wat aan had.
    Roel nogmaals dank je wel.
    jbv
    jbv


    Aantal berichten : 3549

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van jbv wo 22 jul 2009, 20:01

    Wat leuk om zo even een verslag te lezen!
    Iedereen staat helemaal aandachtig toe te kijken zo te zien Very Happy
    Petra is dat jou paard die als proefobject fungeert?
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth wo 22 jul 2009, 21:36

    cheers Leuke foto's! Inderdaad, die geconcentreerde koppies!

    Eigenlijk had ik je moeten vragen of je ook een foto van Mo's hoef nam nadat het raspen klaar was, denk (ik stond Mo vast te houden, dus heb het niet gezien) dat er weinig tot geen WLD meer te zienwas na het raspen. Inderdaad gaat het om die zwarte streepjes die je ziet, maar ook verder naar links en naar rechts zie je wat onregelmatigheden en zwartigheid in de witte lijn. Maar dat is zo weinig dat Roel het er wel uitgesneden heeft.

    Mo's voetjes waren mooi opgeknapt en die van Roos ook, al zou je dat eerst niet zeggen Wink Je hebt goed je best gedaan Peet! cheers
    Jeanette
    Jeanette


    Aantal berichten : 4475
    Woonplaats : Rindern bei Kleve

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Jeanette do 23 jul 2009, 06:55

    Leuke foto s , leerzame dag voor iedereen . Very Happy
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra vr 24 jul 2009, 17:21

    Jep dat is mijn brave Mo die als proefpaard optreed.

    Ben ook reuze trots op hem, dat ie al die tijd fijn braaf bleef staan.
    Al moest Liesbeth het af en toe wel ontgelden en met hooi opdraven als er enige tekenen van verveling kwam... Razz
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera vr 24 jul 2009, 18:40

    Leuk om weer terug te zien - wat een aandacht!
    Caroline
    Caroline


    Aantal berichten : 2656

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Caroline za 25 jul 2009, 20:25

    Leuke duidelijke foto's, en zo te zien is er weer heel wat geleerd! Tzt ook maar weer 's beginnen met Famke, kan haar zelf wel weer gaan bijhouden, en het leuke is, ik kan lekker zitten op 't krukje, voetje op de knie Very Happy
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera di 28 jul 2009, 18:16

    Ben eigenlijk wel benieuwd wie van de mede cursisten al aan het 'snijden' en vijlen is geweets.
    Wij hebben Bella inmiddels gedaan.
    Morgen is Bets aan de beurt.
    Zal foto's maken en plaatsen.

    We hebben ons nu voorgenomen om elke week even met de rasp erlangs te gaan. Dan is het geen werk en houden we alles echt netjes.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra wo 29 jul 2009, 19:38

    Wij hadden ook het voornemen om morgen aan het snijden te gaan bij Mo en Roos. Vijlen en Hoof en Zool erin.
    Tot nu toe alleen nog maar gekrabt en Hoef en Zool erin gesmeerd.

    Ben benieuwd naar de Foto's Vera!
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Petra do 30 jul 2009, 17:40

    Wij hebben net de voeten van Monaco geveild, geraspt, en gesneden.
    Ging goed al is Paul compleet buiten adem... Hoe Roel zo tig tig paarden achter elkaar kan doen is hem een raadsel....
    Morgen is Roos aan de beurt. 2 achter elkaar is toch een beetje teveel.
    Fijn de schone plekken met Hoef en zool ingesmeerd.
    hij staat er weer fris en fruitig bij.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van vera do 30 jul 2009, 18:10

    Ohhh, gelukkig Paul ook buiten adem! Wij doen 1 a 2 voetjes per keer... Dachten dat het aan de leeftijd lag. Very Happy
    Zijn nu met Bella klaar en Bets voorvoeten ook. Morgen misschien beide achtervoetjes.

    Liesbeth, wil je ook namens ons de complimenten aan Roel doorspelen. Hoed af.

    Hebben ons nu wel voorgenomen om elke week gewoon bij beiden even de vijl erlangs te halen. Dan is het 'geen' werk en wennen ze aan dat gedoe (van ons).
    Very Happy
    Liesbeth
    Liesbeth
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 1585
    Woonplaats : Ost Großefehn

    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Liesbeth do 30 jul 2009, 18:29

    Very Happy Dat is het leuke van mensen die zelf de hoeven zo onderhouden, die waarderen het werk van hun hoefsmid des te meer Wink

    Als paarden meewerken zoals bv die van Petra is het voor Roel erg prettig werken, nog steeds pittig, maar goed te doen. Paarden die absoluut niet meewerken is een ander verhaal, dat kost enorm veel energie. En dat niet meewerken kan vanwege angst, dominantie maar meestal onwennigheid zijn.

    Als jullie inderdaad regelmatig de voeten bijhouden is het voor jullie zelf ook een stuk lichter. Even een raspje er langs is immers minder werk dan een kwartier raspen. En jullie paarden worden er alleen maar makkelijker en makkelijker van!

    Maar hartstikke toppie dat jullie het zelf bijhouden cheers

    Gesponsorde inhoud


    Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen Empty Re: Clinic hoefverzorging --> 12 juli in Groß Berßen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 16 mei 2024, 02:52