Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Zoek hout voor offenstal Forumh11
" "
" " Zoek hout voor offenstal Image003
" " Zoek hout voor offenstal Logoharmwending

+2
Linda
Aafke
6 plaatsers

    Zoek hout voor offenstal

    Aafke
    Aafke


    Aantal berichten : 97
    Woonplaats : west rhauderfehn

    Zoek hout voor offenstal Empty Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Aafke di 03 feb 2009, 20:14

    Hallo weet iemand nog een adres voor goedkoop hout, voor bouw offen stal alvast bedankt Groetjes Very Happy woon in rhauderfehn
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Linda di 03 feb 2009, 21:02

    Ja hier in werlte kun je van die planken laten zagen in de gewenste lengte met schors van 4 cm dik zoals bij ons en dan overnaads plaatsen. Onze stallen hebben als ik het met goed herinner compleet 900 euro gekost, hout palen dak alles......
    Daar hebben we twee inloopstallen voor van 8 x 4 en van 5 x 4.....even foto zoeken.... De voorste met kleine opening (aan twee kanten) is 5 x 4 meter en die andere met grote opening ook waar Romeo in staat op foto twee is 8 x 4 meter.

    Zoek hout voor offenstal Foto-QJKL3QI7

    en van binnen:

    Zoek hout voor offenstal Foto-OM4HEGIF

    Maar niet iedere lokale houtzagerij doet het helaas. Deze in Lorup kan dit niet zo zagen en in Werlte wel. Is 35 km voor jou denk ik.
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Hanna wo 04 feb 2009, 08:46

    Weet jij hoe die planken heten met schors? Die zoek ik ook.

    Alle palen van mijn stal komen vanaf de zolder (wat je wel niet allemaal vind Very Happy) De dakligger weer niet. Die heb ik gekocht bij een houthandel, maar die was toch beste prijzig.

    Hoeveel kosten die dakplaten jou?
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van vera wo 04 feb 2009, 08:53

    Bonanza Bretter zijn dat Manishdra.
    Fijn he als je zulke 'schatten' op zolder vindt - dat hoef je alvast niet meer te kopen.
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Hanna wo 04 feb 2009, 12:39

    Het was een waar avontuur voor Pieke:

    Hij haalde er de ene staander na de ander vanaf en 1 wand hebben wij kunnen bekleden met bonanza bretter (die dus ook op zoler lagen), de rest hebben wij tijdelijk dichtgezet met grote spaanplaten, totdat we genoeg bonanza bretter hebben om het dicht te zetten
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Linda wo 04 feb 2009, 13:41

    Wij hebben alles gekocht bij de houtzagerij, de palen staan ongeveer 1,5 meter in de grond gegraven. De planken worden gewoon uit een hele boom met schors gezaagd. Exacte naam geen idee, print de foto uit en neem mee. Wij hebben het zo gedaan omdat het bij die hele oude schuren overal ook zo is en dan valt het niet zo op.
    Dat hele dak waar we nog van hebben liggen voor nog een stal van 4 x 4 kostte 150 euro. Zijn niet van die rubberdingen he maar een echt dak. We hebben op marktplaats gezocht en iemand over de grens had een partij nieuwe opgekocht, zonder asbest er in dus. Die zijn we gaan halen, was een hele onderneming overigens, het was nml. heel zwaar. Die stroken binnen is voor het schuren en zijn betonplex stroken die had rudy nog liggen. En deze stal is belgproof ook nog, ook als hij er met zn hele lichaam tegen staat te duwen gebeurt er niets. Wanden stonden in een dag met zn viertjes.
    Petra
    Petra


    Aantal berichten : 3382
    Woonplaats : Bauernhof in Groß Berßen

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Petra wo 04 feb 2009, 17:10

    Ja hier in Meppen zit ook zo'n houtzagerij waar je deze planken kunt kopen. Relatief goedkoop met prachtig resultaat. Vind ik tenminste.

    Wij hebben zo de hele paddock gemaakt.
    vera
    vera


    Aantal berichten : 6170
    Woonplaats : Rastdorf

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van vera wo 04 feb 2009, 17:34

    Het geeft alijd een leuk effect als je ze gebruikt. In 's Gravenzande hadden we een hele schutting ervan achter de paddocks. En het werkt lekker makkelijk en snel. Wij hadden die schutting (ca 15 meter ook met z'n tweeen in een dag of twee klaar.
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Linda wo 04 feb 2009, 20:48

    Ik vind het idd ook geweldig leuk en authentiek en westernachtig en ik weet niet het heeft gewoon zn charme. Maar voor een stal nooit te dunnen nemen iig. En het werkt echt super snel en makkelijk ook met zn tweetje idd. Het blijft ook echt lang goed. Meestal zijn het de onderste planken die tzt rot worden maar die kun je dan makkelijk vervangen. Onze waren vier meter lang omdat ik in stallen van vier bij vier dacht ongeveer. We wilden toen een stalgebouwtje neer zetten in een u vorm met in totaal zes stallen van 4x4 en in het midden ook overdekken. Maar dat kwam omdat er toen iemand perse zijn paarden op stal wilde hebben staan en wij dus juist niet perse... Vandaar dt we zijn blijven hangen in een minieme L vorm. Droog poetsen en opzadelen doen we nu in de stal want ze staan bij voorkeur buiten dus probleem ook opgelost.
    Heb er zelfs over nagedachte een soort blokhut ervan te bouwen in de tuin maar twijfel nog steeds tussen vakwerk met wit of dit........
    Aafke
    Aafke


    Aantal berichten : 97
    Woonplaats : west rhauderfehn

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Aafke wo 04 feb 2009, 20:50

    Heee bedankt voor de informatie en ,ja zulke planken van jou offen stal zoek ik ,hier in de buurt word het ook veel gebruikt zag ik, voor paddocks en stallen, mooi hoor die offenstal Cool sunny
    avatar
    lies


    Aantal berichten : 1132
    Woonplaats : Meppen - Apeldorn

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van lies vr 06 feb 2009, 18:13

    volgens mij heet dat in zn nederlands, schaaldelen, als ik het goed schrijf hoor Rolling Eyes
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Linda vr 06 feb 2009, 20:55

    Ik heb echt geen idee, echt niet. Ik heb hem uitgelegd snij die boom in plakken van 4 cm dik en vier meter lang hahaha en laat het schilletje er aan zitten. Very Happy

    Gesponsorde inhoud


    Zoek hout voor offenstal Empty Re: Zoek hout voor offenstal

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 10 mei 2024, 17:12