Het roer om in Duitsland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het roer om is een forum voor nederlandse emigranten in Duitsland.

De beste wensen voor 2012 !

Laatste onderwerpen

» Reitsport in de Eifel
van marianne ma 30 sep 2013, 07:17

» Paarden hooi te koop
van Cariena wo 05 sep 2012, 09:48

» CORRECTIE ! !!!!!!!!!!Op 30 April 2012 worden alle duitse zenders alleen nog maar digitaal uitgezonden.
van Linda do 08 dec 2011, 08:50

» Dagblad van het Noorden: Nederlanders in Duitsland zijn parasieten.
van Linda vr 25 nov 2011, 19:09

» Opfok op het Gestüt Lehn
van Linda di 18 okt 2011, 17:37

» Grunderwerbsteuer wordt met ingang van 1 januari 2011 verhoogt
van Lehn_Herr wo 03 aug 2011, 18:24

» Eyecatcher! coole merensruin, bereden en betuigd.
van Linda do 30 jun 2011, 14:03

» Rocky te koop
van Hanna do 19 mei 2011, 13:53

» Diverse paardenspullen
van marianne do 12 mei 2011, 20:12

» Pferde Kaufvertrag
van Linda vr 08 apr 2011, 12:20

» Het is winter ....
van Lehn_Herrin wo 09 maa 2011, 11:29

» Hoofdstel uit Estland
van GamblersCup do 24 feb 2011, 16:30

» Vriezer bosch
van luve_rozes di 15 feb 2011, 07:18

» Welke kleur is uw keus voor Slot Lehn ? -- Welche Farbe für Schloss Lehn ist Ihre Wahl ?
van luve_rozes ma 14 feb 2011, 09:19

» Lusitano x Oldenburger merrie te koop
van ingeborg za 05 feb 2011, 20:14

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 22. Dit aantal is bereikt op ma 27 nov 2017, 11:55.

Meest actieve berichtenplaatsers

Affiliates

Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Forumh11
" "
" " Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Image003
" " Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Logoharmwending

+2
luve_rozes
Linda
6 plaatsers

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Linda di 25 jan 2011, 11:39

    - door Ronald (Djeez) op 21-01-2011 @ 11:12

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Two%20suns%20shine%20in%20Harbin,%20China%5B2%5D

    Goed nieuws voor zonaanbidders. Binnenkort staat er een tweede zon aan de hemel die een tijdje nog feller zal zijn dan onze eigen zon. Volgens een wetenschapper is het goed mogelijk dat deze zon al volgend jaar opkomt.

    Betelgeuze (alpha Orionis), de op twee na grootste ster in onze melkweg, staat op ontploffen. Deze rode superreus kan ieder moment een supernova worden. Als het eenmaal zo ver is, krijgen wij wekenlang een tweede zon aan de hemel. Het is zeer goed mogelijk dat we die periode geen nacht hebben.

    Volgens Brad Carter, Senior Lecturer of Physics aan de University of Southern Queensland, kan het volgend jaar al gebeuren. Hij baseert zich op gigantische vlekken die sinds begin vorig jaar op de ster worden waargenomen. Deze vlekken worden veroorzaakt uit ontsnappend gas uit het binnenste van Betelgeuze, wat erop duidt dat de ster spoedig op spectaculaire wijze zal exploderen.

    Na deze prachtige knal krijgen we een enorme vuurbal aan de hemel, die feller zal zijn dan onze eigen zon. Wekenlang zullen we geen nacht kennen, waarna het effect geleidelijk wegebt en de supernova is gedoofd. Hoewel er veel straling vrijkomt en de Maya's het einde der tijden hebben voorspeld voor 2012, zal alles onschadelijk zijn voor de mens, belooft Carter ons.



    Laatst aangepast door Linda op di 25 jan 2011, 11:50; in totaal 1 keer bewerkt
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van luve_rozes di 25 jan 2011, 11:47

    Heb het ook gelezen, ik ga natuurlijk Carter aan zijn belofte houden. En paardenboxen en slaapkamers blinderen. En een midzomernachtparty houden. Very Happy
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Hanna di 25 jan 2011, 11:49

    Spannend Cool
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Hummer di 25 jan 2011, 11:54

    Dan ga ik s'nachts het gras maaien met m'n zonnebril op . Duivel
    Hummer
    Hummer


    Aantal berichten : 1227
    Woonplaats : bij Linda

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Hummer di 25 jan 2011, 11:57

    Het is te hopen dat die periode de zon schijnt , anders hebben we er nog niets aan Sad
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van luve_rozes di 25 jan 2011, 11:58

    Jeeeee, ja, zal alles sneller groeien? Of verdorren? Hooien we dan in de nacht? En megagroenten? lol!
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Hanna di 25 jan 2011, 12:09

    Ik denk dat alles aardig ontregeld word... als het nu in de winter gebeurd hebben we wel een lekker zachte winter, waarbij we voorde verandering nog wel van "daglicht" kunnen genieten na het werk...

    maar:
    Tweede zon in 2012? Nee hoor!

    ASTRONOMIE|Geschreven door Tim Kraaijvanger|21 januari 2011

    ShareEen professor van de universiteit van Zuid-Queensland kreeg vandaag erg veel aandacht in verschillende kranten en op een aantal websites. Dr. Brad Carter beweert namelijk dat er volgend jaar misschien wel een tweede zon aan de hemel zichtbaar is. Het gaat om de ster Betelgeuze, die volgens Carter op exploderen staat. Dit is echter niets nieuws onder de zon. Astronomen weten al veel langer dat de ster Betelgeuze in de nabije toekomst ontploft. En in 2012? Waarschijnlijk duurt het nog duizenden jaren.

    Op dit moment is Betelgeuze een opgezwollen rode reus. Op het oppervlak van de ster zijn hete vlekken zichtbaar, wat veroorzaakt wordt door opstijgend heet gas uit de kern van de ster. Wetenschappers denken dat dit een teken is dat de ster ieder moment op kan gaan in een supernova. Het woord ‘ieder moment’ moet u echter met een korreltje zout nemen. Op kosmische schaal is 10.000 jaar een ogenblik. Ja, de ster kan exploderen in 2012, maar dit kan ook gebeuren in het jaar 20481 of in het jaar 3182948.

    Daarnaast is er geen reden om in paniek te raken. Betelgeuze bevindt zich op een afstand van circa 600 lichtjaar van de aarde. Als de ster ontploft, dan zien wij tijdelijk een soort tweede zon aan de hemel, maar voor de rest gebeurt er niets. De globale temperaturen zullen niet stijgen en we sterven niet massaal door een hoge dosis straling.

    Wat er wel kan gebeuren? Wellicht zorgt de supernova-explosie ervoor dat het ‘s nachts een paar weken lang licht is. Dit is echter afhankelijk van de stand van Betelgeuze aan de nachthemel. In de zomer is de ster ‘s nachts niet te zien in Nederland en België. In dat geval is Betelgeuze overdag als een soort tweede zon zichtbaar, maar ‘s nachts verandert er niets. Na een paar maanden begint de supernova-explosie te verzwakken. Op een gegeven moment is het overgebleven supernovarestant alleen nog maar met een verrekijker of telescoop zichtbaar. Maar dan zijn er alweer enkele jaren verstreken.

    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Linda di 25 jan 2011, 12:44

    Als het echt geen kwaad kan, lijkt het me wel een voorrecht om zo iets unieks mee te mogen maken tijdens mijn leven. Maar dat is dus niet zeker....lees ik nu.
    Maar hoe zit dat dan nu ? Als hij op 600 lichtjaren ver weg staat, dan kan hij dus 300 jaar geleden al ontploft zijn en over 300 jaar, wat we ook niet gaan redden helaas, pas zichtbaar zijn hier ?
    Of kunnen ze met telscopen etc. in het hier en nu kijken al is dat 600 lichtjaar ver weg ? Dat is me niet helemaal duidelijk anders kunnen ze het veel beter voorspellen. Stel ze kijken er 300 jaar minder doorheen, dan zien ze dat ie ontploft is en weten ze dat hij over 300 jaar hier zichtbaar ontploft is.... scratch en Blond
    luve_rozes
    luve_rozes


    Aantal berichten : 2049

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van luve_rozes di 25 jan 2011, 12:56

    We bellen gewoon Helga van Leur, die gaat dan niet over de kosmos, maar wel over het weer clown

    Tis gewoon idd gokken, want je weet toch niet vanuit de tijd nu, naar welke tijd je kijkt. Tis niet dat je iemand afschieten kan, die daar zijn horloge/kalender ff gelijk zet met degene achter de telescoop. lol! Hij blijft waarschijnlijk niet lang genoeg stilstaan, op de hete massa.... whahah !
    Hanna
    Hanna


    Aantal berichten : 1536
    Woonplaats : Bedburg-Hau

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Hanna di 25 jan 2011, 13:11

    Haha, ben eigenlijk ook wel benieuwd jah...

    Wel ee leuk hersenbrekertje. Ik weet dat ze heel veel lichtjaren ver kunnen kijken (heb al wel eens foto's gezien van net na de oerknal) Maar ja, dan zouden ze dus al hebben moeten zien dat het al gebeurd is... de apparatuur die dat meet kan niet zo ver kijken... Maar ja, dan zou het licht nog steeds 600 jaar erover doen om hier te komen, zou je denken he? En dat gaan wij echt niet meer meemaken... 300 jaar ook niet, waarschijnlijk...

    Lehn_Herr
    Lehn_Herr


    Aantal berichten : 458
    Woonplaats : Lehn Hochkirch kreis Bautzen

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Lehn_Herr di 25 jan 2011, 16:22

    Yippie, buitenverwarming aan!
    tina
    tina


    Aantal berichten : 1178
    Woonplaats : landkreis emsland

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van tina di 25 jan 2011, 18:16

    leuk ,nachts buiten zitten in de tuin ,zonnebril op
    boekie erbij
    Linda
    Linda
    Administrator
    Administrator


    Aantal berichten : 4306
    Woonplaats : Lorup, Duitsland

    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Linda di 25 jan 2011, 20:57

    Hmm, ik ben even in de hubble gedoken want ik snapte het niet natuurlijk haha..... waarbij mij dit opviel:

    People often mistakenly believe that a telescope's power lies in its ability to magnify objects. Telescopes actually work by collecting more light than the human eye can capture on its own. The larger a telescope's mirror, the more light it can collect, and the better its vision.

    Dat was dus al een misvatting van mij want ik dacht idd dat hij vergrootte dus wat heeft het dan met afstand in lichtjaren te maken dacht ik. Hij is dus gevoeliger voor licht, ook licht dat al jaren door de ruimte schiet en/of zwak is.

    Dus hij is zo gevoelig dat hij een X jaar oude warmtebron of licht nu nog kan registreren. Dus hij kijkt iig in het verleden een X aantal jaar terug. Hij zou dan dus nu moeten kunnen zien of die ster al ontploft is dan want ik geloof dat hij tot 13 Biljoen jaar terug kan kijken. Maar kan hij ook minder ver terug kijken dan ?
    Hij ziet ook de 600 lichtjaar verwijderde ster nu...maar ook hij weet dan niet of hij vandaag ontploft is dan ? Huh ? Of 599 jaar gelden dan ? Ik snap hem niet iig.... haha.... whahah ! Hardstikke interessant maar ik kan mn hersens er niet omheen vouwen.

    Gesponsorde inhoud


    Aarde krijgt in 2012 een tweede zon Empty Re: Aarde krijgt in 2012 een tweede zon

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 28 maa 2024, 16:52